מבצעים | בלעדי

סלקום ממשיכה במבצע החדש למרות פניית נטפליקס

(עדכון) - כפי שפורסם הבוקר לראשונה ב"גלובס", סלקום יצאה במבצע סבסוד של 30 שקל לחודש ללקוחות שמעוניינים לצפות בנטפליקס ■ נטפליקס הודיעה בתגובה כי רק פרטנר רשאית כרגע לשווק את נטפליקס בישראל ■ סלקום: המבצע נמשך; החברה פועלת עפ"י החוק

צילום מסך - נטפליקס בעברית
צילום מסך - נטפליקס בעברית

חברת סלקום הציעה ללקוחותיה את נטפליקס בזיכוי של 30 שקל בחודש לאחר הצגת חשבונית - כך עולה משיחות עם מוקדי הלקוחות של החברה. בעקבות הפרסום נערכו בדיקות בנטפליקס האם המבצע של סלקום נעשה בתיאום' והאם התקבלו ממנה האישורים המתאימים.

סלקום הודיעה ללקוח שאין לו ממיר פתוח כי דרך הממיר הרגיל שלה היא אינה יכולה לספק לו את השירות, ולכן הוא צריך להחליף ממיר לסטרימר של חברת שיאומי, או להוריד את האפליקציה, ודרכה הוא יוכל לצפות בנטפליקס. אם ללקוח יש טלוויזיה חכמה, הוא יכול להוריד את האפליקציה בצורה רגילה למכשיר הטלוויזיה שלו ולהזמין את השירות ישירות מול נטפליקס, ובמצב כזה סלקום תעניק לו זיכוי של 30 שקל עם הצגת החשבונית מנטפליקס.

מדובר בשינוי מהותי בדפוס הפעולה של סלקום, שכן מסתבר שהיא אינה יכולה בשלב הזה להעלות את נטפליקס על הממירים שלה, והיא מכירה בכך שהיא חייבת למצוא דרך להתקשר לנטפליקס, שכן יש לקוחות שמעוניינים בנטפליקס כספק תוכן.

השאלה האם הסיבה שסלקום מציעה את נטפליקס בצורה כזו קשורה לכך שהתחרות עושה את שלה, והיא מכירה בכך שנטפליקס הוא מוצר שספק טלוויזיה חייב לספק ללקוחותיו בימים אלה, והשילוב של נטפליקס בחבילת התוכן באופן אינהרנטי, כפי שעושה פרטנר למשל, אילץ אותה לבצע התאמות למודל החדש.

בעקבות הפרסום, נטפליקס הודיעה כי המבצע של סלקום אינו מקובל עליה. המשמעות היא שסלקום תיאלץ לעצור את המבצע. כאמור, כפי שפורסם הבוקר לראשונה ב"גלובס", סלקום יצאה במבצע סבסוד של 30 שקל לחודש ללקוחות שלה שרוצים לצפות בנטפליקס. היא עושה זאת על-ידי החלפת ממיר ללקוח שמעוניין בכך לממיר של שיאומי שהיא משווקת, או שהיא מבקשת מהלקוח לשלוח לה חשבונית של נטפליקס כאשר הוא מזמין ישירות את השירות. 

לפיכך, נטפליקס הודיעה בהודעה רשמית כי רק פרטנר רשאית כרגע לשווק את נטפליקס בישראל, וכי היא חוקרת את העניין. 

ואולם בהמשך, בעקבות הודעת נטפליקס הודיעה סלקום כי המבצע נמשך, וכי החברה פועלת על-פי החוק.