קנון תחלק 665 מיליון ד' לבעלי המניות; עיקר הסכום לעידן עופר

חברת קנון שבשליטת עידן עופר תחלק כ-2.3 מיליארד שקל לבעלי המניות, בדרך של הפחתת הון ■ המהלך מגיע לאחר שלפני כחודשיים השלימה קנון את מכירת פעילות תחנות הכוח שלה באמריקה הלטינית

חברת קנון  שבשליטת עידן עופר, תחלק בחודש הבא לבעלי מניותיה סכום עתק בהיקף של 665 מיליון דולר (2.33 מיליארד שקל), וזאת בדרך של הפחתת הון. קנון תחלק סכום של 12.5 דולר למניה, כ-40% ממחיר המניה בבורסה. עידן עופר, שמחזיק ב-63.5% מקנון, ישלשל לכיסו 423 מיליון דולר מתוך סך הסכום שיחולק לבעלי המניות. אודי אנג'ל, שמחזיק בעקיפין בכ-5.7% מקנון, יזכה לסכום של כ-38 מיליון דולר (131 מיליון שקל).

את הפחתת ההון תבצע קנון לאחר שלפני כחודשיים השלימה את מכירת פעילות תחנות הכוח שלה באמריקה הלטינית לקרן ההשקעות I Squared Capital. בסוף 2017 מכרה קנון את פעילות תחנות הכוח תמורת 1.332 מיליארד דולר. במועד השלמת העסקה העריכה קנון כי לאחר תשלום הוצאות שונות הכרוכות בעסקה ולאחר פירעון מלוא התחייבויותיה הקשורות לפעילות החשמל, תסתכם התמורה נטו מהעסקה ב-619 מיליון דולר.

מהודעת שפרסמה קנון היום עולה, כי ההחלטה על הפחתת ההון התקבלה לאחר שקודם לכן התקבל אישור למהלך מצד עלי המניות שלה ומצדו של בית המשפט הגבוה של סינגפור (המדינה בה התאגדה קנון). עוד עולה מההודעה כי האישור למהלך ניתן עד לסכום של 750 מיליון דולר, כאשר את הסכום הסופי קבע דירקטוריון קנון לאחר שבחן את מספר קריטריונים ובהם תשלומים שיידרשו לכיסוי הוצאות ותשלומי מס, וכן את צורכי החברה בעתיד. לדברי קנון, לאחר השלמת הפחתת ההון הכספים יישאר בקופתה סכום של 50 מיליון דולר.

בעקבות מכירת הפעילות באמריקה הלטינית, נותרה קנון עם פעילות בתחום החשמל בישראל. קנון מחזיקה ב-75.8% ממניות או.פי.סי אנרגיה בשווי של 2 מיליארד שקל (564 מיליון דולר). או.פי.סי אנרגיה מפעילה את תחנת הכוח במישור רותם וכן תחנת כוח נוספת בחדרה.

בנוסף, מחזיקה קנון ב-32% ממניות צים ב-50% ממניות יצרנית הרכב הסינית קורוס. בתחילת ינואר דיווחה קנון כי התאגיד הסיני באוננג גרופ הסכים להשקיע 1 מיליארד דולר בקורוס תמורת 51% ממניותיה. במסגרת העסקה ידולל שיעור האחזקה של קנון ל-25% והיא אף תקבל אופציות מכר למכירת אחזקותיה למשקיע החדש תמורת 480 מיליון דולר (1.68 מיליארד שקל).

טרם הפחתת ההון, נסחרת היום קנון בבורסת ניו-יורק לפי שווי של 1.66 מיליארד דולר (5.8 מיליארד שקל).