התקבל אישור הרגולטור הגרמני לאקזיט של טדי שגיא

אישור רשות ההגבלים העסקיים בגרמניה למכירת השליטה בבראק אן.וי לחברת אדלר ריל אסטייט הוא אחד משני התנאים העיקריים לביצוע העסקה, וקבלתו מחזקת מאוד את הוודאות באשר להשלמת הביצוע

טדי שגיא / צילום: יוסי כהן
טדי שגיא / צילום: יוסי כהן

התקדמות במכירת השליטה בחברת הנדל"ן בראק אן.וי  לחברת אדלר ריל אסטייט (Adler real estate) הגרמנית. היום דיווחה בראק אן.וי לבורסה, כי ביום שישי קיבלה אדלר את אישור רשות ההגבלים העסקיים הגרמנית לרכישת השליטה בה. מדובר באחד משני התנאים העיקריים שהוצבו לביצוע העסקה, וצליחתו מחזקת עד מאוד את הוודאות באשר להשלמת הביצוע.

לפני תשעה ימים סיכמה אדלר על רכישת 41% ממניות בראק אן.וי מידיו של בעל השליטה הנוכחי, טדי שגיא, בתמורה ל-1.4 מיליארד שקל. העסקה שיקפה מחיר של 440 שקל לכל מניית בראק אן.וי שתירכש, ובעקבותיה פרסמה אדלר גם הצעת רכש חלקית לציבור, שבה הציעה לרכוש עוד 25.8% ממניות בראק אן.וי באותו המחיר. הצעת הרכש תפקע ב-22 במארס, ולאחריה תושלם גם הרכישה משגיא.

אדלר קבעה אז שני תנאים עיקריים להשלמת העסקה: האחד הוא אישור רשות ההגבלים העסקיים הגרמנית (שכאמור התקבל כעת), והשני הוא היענות מסוימת להצעת הרכש, שתאפשר לה לרכוש לפחות עוד 5% מבראק אן.וי, מעבר למניות שיירכשו משגיא.

עם זאת, בהסכם המכירה נקבע גם כי שלושת חברי ההנהלה הבכירה של בראק אן.וי - המנכ"לים המשותפים אופיר רחמים וגל טננבאום, ומנהל המחלקה הכלכלית פרד גניה - ימכרו לאדלר את מלוא החזקותיהם (5.63%) בחברה במסגרת הצעת הרכש, תמורת סכום של 182 מיליון שקל. כך שלמעשה, תנאי הצלחת הצעת הרכש מראש לא אמור היה להוות בעיה.

מהמובילות בגרמניה בנדל"ן מניב למגורים

אדלר נמנית עם חברות הנדל"ן המניב למגורים המובילות בגרמניה, והיא אחת מחמש הגדולות ביותר מבין החברות הציבוריות במגזר זה. החברה, שנסחרת לפי שווי של 757 מיליון אירו, מתמקדת בפיתוח נדל"ן למגורים באזורי מטרופולין בגרמניה, וברשותה יותר מ-50 אלף יחידות דיור להשכרה. את תשעת החודשים האחרונים של 2017 סיימה אדלר עם הכנסות של 130.5 מיליון אירו, רווח תפעולי של 120 מיליון אירו ורווח נקי של 24 מיליון אירו.

בראק אן.וי פועלת בשוק הנדל"ן הגרמני בשלושה תחומים מרכזיים: השכרת דירות, השכרת נכסים מסחריים וייזום והקמה של שכונות מגורים. לחברה תיק הכולל יותר מ-11 אלף דירות להשכרה בערים שונות ברחבי גרמניה, המניב הכנסות שנתיות של כ-45 מיליון אירו מדמי שכירות, וכן כ-330 אלף מ"ר של שטחים מסחריים להשכרה. כמו כן, עוסקת החברה ביזמות בנייה למגורים בערים דיסלדורף ואאכן, בהיקף של יותר מ-1,300 יחידות דיור.

בהודעה נוספת לבורסה דיווחה היום בראק אן.וי, כי חתמה על הסכם למכירת מלון שבבעלותה בעיר המבורג, בתמורה ל-11.9 מיליון אירו. מדובר בנכס מניב בעל שטח להשכרה של כ-5,000 מ"ר, המשמש כמלון הכולל כ-100 חדרים, בעל דירוג של שלושה כוכבים. המלון מושכר לרשת מלונות בגרמניה שמפעילה אותו בחוזה שכירות עד 2027.

לדברי בראק אן.וי, הנכס הנמכר נרכש על-ידיה בשנת 2007 תמורת 8.5 מיליון אירו, ושוויו ההוגן בסוף ספטמבר 2017 עמד על 11.1 מיליון אירו. בהתחשב במסים נדחים בהיקף של כ-450 אלף אירו, שאותם הרוכשת נוטלת על עצמה, מגלם מחיר המכירה רווח של 12% מעל השווי בספרים. השלמת מכירת המלון צפויה להתקיים במהלך חודש אפריל.