נשיאת העליון לשופטים ולרשמים: "אני מבקשת לחזק את ידיכם"

השופטת אסתר חיות שיגרה מכתב לשופטים ולרשמים על רקע פרשת המסרונים בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לחוקר רשות ני"ע ערן שחם-שביט ■ "לאחר שימוצה הבירור ותתקבל החלטת הנציב, ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שיש לנקוט"

אסתר חיות / צילום: יונתן זינדל
אסתר חיות / צילום: יונתן זינדל

הבוקר שאחרי פרוץ סערת הווטאספים בין שופטת בית משפט השלום בתל-אביב רונית פוזננסקי-כץ לחוקר רשות ניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, מסמן בעבור השופטים תחילתו של עידן שבו סימני שאלה רבים מרחפים מעל ראשיהם, בעקבות התנהלות לקויה של אחת מהם. הביקורת שנשמעת לא מתמקדת רק בשופטת האחת שעומדת בלב הפרשה, אלה במערכת ובכלל השופטים וכן במסר שהפרשה הזאת משדרת לציבור - מסר של אי-אמון.

על הרקע הזה, שיגרה הבוקר נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, לשופטים ולרשמים מסר מרגיע, שנועד לחזק את ידיהם בתקופה הקרובה. "בבוקר זה שאינו פשוט לכולנו, אני מבקשת לחזק את ידיכם ולהביע בפניכם את הערכתי הרבה לעבודתכם המאומצת והמסורה", כתבה חיות לשופטים ולרשמים.

עם זאת, מזכירה חיות "בעדינות" לשופטים את חובותיהם ואת העובדה כי כל כתם על שופט הוא הלכה למעשה כתם על המערכת. "אנו השופטים, השופטות, הרשמים והרשמות ערבים זה לזה בכל מעשינו ועל כן, אנא היו זהירים בדבריכם ובהתנהלותכם ומעל לכל, אל תיפול רוחכם".

עוד כותבת חיות לשופטים ולרשמים: "נמשיך כולנו לעשות את מלאכתנו במקצועיות ובאמונה ונמשיך לעשות כל שניתן על מנת לשמר את אמון הציבור במערכת בתי המשפט שלנו, המונה למעלה מ-700 שופטים ורשמים בכירים יישרי-דרך המשקיעים בכל ימות השנה את מלוא מרצם ומשאביהם בביצוע תפקידם".

ולמי שבמקרה ישן ב-13 השעות האחרונות, מזכירה חיות את אירועי הערב והלילה: "מערכת בתי המשפט נתונה שלא בטובתה בעין הסערה בשל אירוע שדווח אתמול בתקשורת והנוגע להתנהלותה של שופטת שלום מתל-אביב אשר דנה בהליכי המעצר בפרשה המכונה 'תיק 4000'".

"הנושא", כותבת חיות, "הועבר בפנייה משותפת שלי ושל שרת המשפטים לבירור בפני נציב תלונות הציבור על שופטים מיד לאחר הדיווח החדשותי. הנציב התבקש לטפל בפנייה ללא דיחוי, ואין לי ספק שכך ייעשה. זהו מסלול הטיפול שעומד לרשותי ולרשות שרת המשפטים על פי החוק לטיפול בנושא בשלב הנוכחי.

"לאחר שימוצה הבירור ותתקבל החלטת הנציב, ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שיש לנקוט".