אראל סג"ל עוזב את גלי צה"ל - יחזור לשדר ב-103FM

לאחר כשנתיים סוערות בתחנה הצבאית סג"ל הודיע היום למפקד גל"צ, שמעון אלקבץ, על עזיבה ■ יחל לשדר באפריל ברדיו 103FM על חלק מהמשבצת שבה שידר עד לאחרונה גבי גזית

אראל סג"ל / צילום: תמר מצפי
אראל סג"ל / צילום: תמר מצפי

השדרן אראל סג"ל הודיע היום למפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, כי הוא עוזב את התחנה לאחר כשנתיים. הוא יחל להגיש באפריל תוכנית אקטואליה יומית בת שעה בתחנת הרדיו 103FM, שתשודר גם היא ב-11:00, השעה שבה שודרה תוכניתו בגל"צ.

סג"ל הגיע לגל"צ באפריל 2016 תחת המפקד הקודם של התחנה, ירון דקל, והתוכנית היומית שאותה הגיש עוררה מהר מאוד הדים וגם כמה סערות. רבים מהטאלנטים והעובדים הוותיקים של התחנה הסתייגו מאופי התוכנית, שבא לידי ביטוי בסגנון דעתני ואישי מאוד, ובנטייה פוליטית ימנית מובהקת (אם כי חלק מהמגישים השותפים של סג"ל היו בעלי דעות שמאליות).

אחד האירועים הזכורים ביותר בתוכניתו אירע במאי 2017, אז עלה לתוכנית אדם שהתחזה לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, וקיבל במה במשך מספר דקות עד שהתבררה הטעות. גורמים בתחנה טענו אז כי התוכנית מתנהלת כ"אקס-טריטוריה", ולו הייתה מתנהלת כמו יתר התוכניות, הפארסה הייתה יכול להימנע.

יחד עם זאת, התוכנית זכתה לפופולריות גבוהה, ולפי נתונים של התחנה שהועברו לאתר "מידה", בעקבות בקשת חופש מידע, היא הייתה התוכנית המואזנת ביותר באמצעי מדיה דיגיטליים (AOD), כלומר בהורדות למכשירי סלולר ולמחשב.

סג"ל ימשיך לשדר בגל"צ במהלך מארס, ובאפריל הוא יעלה עם תוכניתו בין 11:00 ל-12:00 ב-103FM. מי ששידר עד לאחרונה בחלק מהמשבצת הזאת, בין 10:00 ל-12:00, היה גבי גזית שיצא לחופשה בעקבות מספר עדויות על מקרים של הטרדה מינית שביצע בעבר, וכעת עדיין לא ברור האם הוא יחזור לתחנה.

סג"ל, שמגיש בערוץ 20 את התוכנית "הפטריוטים", ניהל במהלך התקופה האחרונה מגעים גם עם תאגיד השידור הציבורי "כאן" כדי להעביר לשם את תוכנית הטלוויזיה, אולם כרגע המגעים ירדו מהפרק, על רקע העובדה שבתאגיד לא מעוניינים לעבוד עם סג"ל בפורמט של "הפקה חיצונית". סג"ל מסר היום כי המגעים עם התאגיד היו ראשוניים בלבד, ובכל מקרה בכוונתו להישאר בערוץ 20.

סג"ל מסר היום בתגובה: "אני שמח לחזור הביתה, כשחקן מרכזי, אל 103FM, התחנה שממנה התחלתי ובה גדלתי, כדי לתרום את חלקי. אני מקווה להמשיך את העבודה הטובה שעושים כל השחקנים בתחנה".

מנכ"ל 103FM, אור צלקובניק, מסר: "סג"ל סוגר מעגל וחוזר הביתה. מדובר בשדרן רדיו מצוין ועתיר ניסיון. מקומו הוא ב-103FM, היכן שעושים רדיו מעולה וחזק, למגוון הקהלים בכל רחבי הארץ".