כחלון על פרשת המסרונים: "אני מוטרד מפגיעה באמון הציבור"

שר האוצר התייחס בישיבת סיעת כולנו לחלופת המסרונים בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לבין חוקר רשות ני"ע ערן שחם-שביט: "חייבים לבדוק אם אנשים חפים מפשע שילמו מחיר" ■ על החשדות נגד רה"מ נתניהו אמר כחלון: "איש ציבור לא צריך לקבל מתנות, בטח לא במספרים האלה"

משה כחלון / צילום: איל יצהר
משה כחלון / צילום: איל יצהר

שר האוצר ויו"ר סיעת כולנו, משה כחלון, התייחס היום (ב') בישיבת הסיעה להתפתחויות האחרונות בפרשת המסרונים שהועברו בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לבין החוקר מטעם רשות ניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט. לדברי כחלון, הוא זה ששומר על שלטון החוק, באמצעות הפעלת זכות הווטו שיש לו על חקיקה שנועדה לפגוע ברשויות אכיפת החוק.

"יש לנו וטו בכל הנוגע להגנה על מערכת המשפט", אמר כחלון. "בדרך-כלל משתמשים בזכות הווטו פעם או פעמיים בכל התקופה, אבל אני נאלץ להפעיל את זכות הווטו כדי להגן על מערכות המשפט מדי שבועיים כדי למנוע פגיעה במערכת". 

כחלון אמר כי הדברים שהציבור נחשף אליהם אתמול (א') בערב הם חמורים מאוד. "זו פגיעה קשה במערכת החוק. מדובר בשני אנשים שעוסקים בדיני נפשות ומשפיעים לא רק על החיים של החשודים - אלא גם על הסביבה שלהם, המשפחות שלהם ועל החברה בכלל. זו פגיעה חמורה באמון הציבור, ואם הציבור יפסיק להאמין בנו, זה יהיה הנזק הכי גדול שיכול להיגרם". 

כחלון אמר כי הוא מצפה מנשיאת העליון ומשרת המשפטים לבחון לעומק אם היו דברים מן הסוג הזה, תיאום בין שופטים לחוקרים, בעבר. "חייבים לבדוק אם אנשים חפים מפשע שילמו מחיר, וכמובן לבדוק זאת לעתיד, שהמערכת תתנקה ותחזור לקבל את אמון הציבור".

בתשובה לשאלה על כך שהוא הודיע כי ימשיך בממשלה, אך לא העביר ביקורת ערכית על נושא קבלת המתנות והחשד לשוחד בו נתון ראש הממשלה, אמר כחלון: "זה לא סגנון שמקובל עליי. איש ציבור לא צריך לקבל מתנות בטח לא במספרים האלה. הראשון שדיבר על זה הייתי אני, אולי לא שמתם לב".

בתשובה לשאלת "גלובס" כיצד הוא - שר האוצר - מוטרד מאוד ממערכת אכיפת החוק ומעשיה של השופטת, אך אינו מוטרד מן המעשים שבהם חשוד ראש הממשלה, השיב כחלון: "אני חושב שאמון הציבור זה לחם החוק שלנו והמקום ממנו עלינו לשאוב כוח. ויש בחירות, זה אמון הציבור, הציבור נתן לנו כוח להנהיג. אני בהחלט מוטרד מכל ההתפוררות הזו, בכל הדרגים, בממשלה, בראש הממשלה, שרים, בכל הרמות. אני חש את ההידרדרות של אמון הציבור ומאוד מוטרד מכך"ֿ.