שטייניץ מבטיח: בשנת 2030 ייאסר יבוא רכבים מונעי בנזין ודיזל

בכנס מכון ישראל לאנרגיה וסביבה, אמר שר האנרגיה כי ישראל תיישר קו עם נורווגיה והולנד בעניין ■ בהתייחסו למתווה הגז ציין: "העסקאות הגדולות ביותר בין ישראל למדינות ערב"

יובל שטייניץ / צילום:תמר מצפי
יובל שטייניץ / צילום:תמר מצפי

"ישראל תהפוך לאחת משלוש המדינות הראשונות בעולם, אחרי נורווגיה והולנד, שתאסוריבוא כלי רכב מונעי בנזין ודיזל החל משנת 2030" - כך אמר היום (ג') שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, בכנס המכון לישראל לאנרגיה וסביבה.

שטייניץ אמר כי תוכנית אב חדשה לפיתוח משק האנרגיה שמשרדו מקדם, תתבסס על העברת התחבורה בישראל להנעה חשמלית ובגז טבעי. עוד הוסיף, כי הפחתת זיהום האוויר למינימום היא בעיניו מטרה חשובה לא פחות מפיתוח שדות הגז. "ננשום אוויר נקי ואף אחד עם נימב"י לא יעצור אותנו", כך שטייניץ בהתייחסו למפגינים מאזור חדרה המתנגדים להקמת מתקני קליטה לגז שהפריעו לנאומו.

שטייניץ התייחס לרפורמה המוצעת בחברת החשמל וכינה אותה "אדירה" ו"הרבה יותר טובה מכל ההצעות שהיו עד היום". הסכם הרפורמה לא נחתם עדיין בגלל רצונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו להמשיך בעתירה לבג"צ נגד וועד עובדי החברה וההסתדרות. בהתייחסו לפרסומים על מחלוקת עם לבנון על קו הגבול הימי אמר: "אם יש היתכנות לפתרון מדיני, אנחנו מעדיפים זאת, אבל נגן על האינטרסים שלנו".

את החלק המרכזי של נאומו הקדיש למתווה הגז. "כשנכנסתי למשרד האנרגיה, אמרו לי שהפאניקה הציבורית סביב נושא הגז, שאולי גם אני גרמתי לה בגלל ששינסקי, לא תאפשר לי לעשות כלום. אמרו לי 'לוויתן, כריש ותנין מתו'. אני שואל אתכם היום האם מתווה הגז הוא הצלחה? זו הצלחה עצומה. תוך פחות משנתיים נחתמו שני חוזים עם ירדן ומצרים ב-25 מיליארד דולר ועם אופציה זה עשוי להגיע ל-30 מיליארד דולר. יש לזה ערך של חיזוק ציר השלום כי אלה עסקאות היצוא הגדולות הראשונות בין ישראל למדינות ערב מאז חתימת הסכמי השלום אתם. זה הישג גיאופוליטי שהתאפשר בזכות מתווה הגז".