החל ממחר: עובדי מפעל נגב קרמיקה בירוחם - בלי פרנסה

היום יסתיימו יחסי העובד-מעביד במפעל שבירוחם והחל ממחר, עובדיו לא יקבל שכר ■ הנהלת הקרן הודיעה כבר לפני כחצי שנה כי "אין למפעל זכות קיום"

העובדים בנגב קרמיקה  / צילום: רפי קוץ
העובדים בנגב קרמיקה / צילום: רפי קוץ

הניסיונות למצוא רוכש חדש למפעל נגב קרמיקה בירוחם כשלו, ו-138 עובדיו ימצאו עצמם החל ממחר ללא פרנסה.

בשלושת החודשים האחרונים שמו עובדי המפעל, שנרכש לפני כשנה בידי קרן ויולה מקבוצת אפריקה תעשיות, את יהבם על מציאת רוכש חדש שימשיך ויפעיל אותו. זאת, לאחר שהנהלת הקרן הודיעה כבר לפני כחצי שנה כי "אין למפעל זכות קיום" בשל עלויות היצור הגבוהות של אריחי פורצלן בארץ, אל מול היבוא הזול של מוצרים אלה.

במהלך החודשים האחרונים התמודדו שלושה משקיעים פוטנציאליים על רכישת המפעל: התעשיין שמואל דונרשטיין, היזם אודי לוי ומשה סבח. באחרונה, כפי שדיווח "גלובס", החליט דונרשטיין, הבעלים של רב-בריח לסגת מהמהלך ונימק זאת בכך שהפערים בינו לבין קרן ויולה- גדולים: "לא הגענו לעמק השווה עם הבעלים של נגב קרמיקה על התנאים המסחריים שיאפשרו לנו לקבל לידינו את המפעל", הסביר.

מאז הודעתו של דונרשטיין, הנהלת ויולה וקבוצת נגב קרמיקה המשיכה לקיים מגעים למכירתו עם לוי וסבח, אך ניכר כי הסיכויים להשגת הסכמות לביצוע עסקה כזאת- נמוכים: היום (ד') יסתיימו יחסי העובד-מעביד במפעל שבירוחם והחל ממחר, עובדיו לא יקבל שכר וזאת לאחר שבשלושת החודשים האחרונים הנהלת קבוצת נגב קרמיקה המשיכה לשלם להם משכורות מדי חודש.

למרות הסיכויים הנמוכים להגיע לפריצת דרך במו"מ, באופן שיאפשר את קיום המפעל ויציל את מטה לחמם של עובדיו, המגעים בין הנהלת ויולה וקבוצת נגב עם סבח ולוי צפויים להימשך גם בימים הקרובים. בשבוע הבא הצדדים ידווחו לבית הדין לעבודה על תוצאותיהם של מגעים אלה.

בכוונת נגב קרמיקה להמשיך ולהפעיל את רשת החנויות שלה שפרוסות ברחבי הארץ, ולמכור בהן אריחי פורצן מיובאים. גם בתקופה שבה הפעילה הקבוצה את המפעל בירוחם- יותר מ 80% מהמוצרים שמכרה ברשת החנויות שלה היו מיובאים.