הנשיאה חיות תבחן השעייתה של פוזננסקי-כץ בקרוב

נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים אימצו את המלצת הנציב ריבלין, והחליטו להעמיד לדין משמעתי את השופטת רונית פוזנסקי-כץ ■ שקד תגיש בימים הקרובים לנשיאת בית המשפט העליון קובלנה משמעתית על השופטת

אילת שקד ואסתר חיות  / צילום: דוברות בתי המשפט
אילת שקד ואסתר חיות / צילום: דוברות בתי המשפט

לאור המלצת הנציב אליעזר ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים החליטו להעמיד לדין משמעתי את השופטת רונית פוזנסקי-כץ.

איילת שקד ואסתר חיות הודיעו הבוקר (ד') כי הן למדו את ההחלטה שניתנה אתמול על-ידי נציב תלונות הציבור על שופטים, המשנה לנשיאה (בדימ') פרופ' אליעזר ריבלין, בעניינה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ.

הנשיאה והשרה החליטו לקבל את המלצת הנציב להעמיד את השופטת לדין משמעתי. על כן, שרת המשפטים תגיש בימים הקרובים לנשיאת בית המשפט העליון קובלנה משמעתית על השופטת, בהתאם לסעיף 18(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984. לאחר הגשת הקובלנה תפעל הנשיאה למינוי הרכב בית הדין המשמעתי שידון בקובלנה בהתאם לסדרי הדין הקבועים בחוק ובתקנות.

לאחר הגשת הקובלנה תוסיף נשיאת בית המשפט העליון ותקבל החלטה בעניין השעייתה של השופטת עד למיצוי ההליך המשמעתי בעניינה, וזאת בהתאם לסמכותה לפי סעיף 14 לחוק-יסוד: השפיטה.

אשר לכשלים המערכתיים שאליהם התייחס הנציב בהחלטתו. סוגיה זו נבחנת על ידי נשיאת בית המשפט העליון ובדעתה לגבש בהקדם נוהל מתאים שיענה עליהם ויפורסם לציבור.