כך תזמינו רכב בתפירה אישית באמצעות משקפי מציאות מדומה

אחד הטרנדים החמים בעולם הרכב הוא קסטומיזציה וייצור אישי של רכבים פרטיים בהיקף ייצור המוני ■ טכנולוגיות שונות של מציאות מדומה מאפשרות כיום להגשים את החלום הזה עוד בטרם מגיע הרכב האישי שלכם לפס הייצור ■ הפרטים בוידיאו

רכב בעיצוב אישי / צילום: שאטרסטוק
רכב בעיצוב אישי / צילום: שאטרסטוק

אחד הטרנדים הבולטים בתחום הרכב כיום הוא היכולת לייצר רכבים מותאמים אישית. יחד עם זאת אחד החסמים לכך הוא שביצוע קסטומיזציה וייצור אישי של רכבים פרטיים בהיקף ייצור המוני, עלול לסכן את רווחיהן של יצרניות הרכב הגדולות, שמסתמכות על מודל כלכלי מבוסס קו ייצור גדול ואחיד.

לכן, יצרניות רכב ברחבי העולם מקדמות שימוש בתוכנות הדמיה ומציאות מדומה כחלק בלתי נפרד ממעמד הרכישה, באופן כזה שהלקוח יכול לראות ולהחליט כיצד הרכב יראה ומה תהייה התוצאה הסופית עוד בטרם הייצור. במסגרת כנס הנדסת הרכב השנתי של לשכת המהנדסים ובשיתוף משרד התחבורה שהתקיים ביום שלישי האחרון הוצגו פתרונות חכמים לנושא הזה. אחד מהם הוא משקפי ה-AR של HTC Vive שבאמצעות תוכנת ה-Virtual Garage Experience של דאסו סיסטמס מאפשרים לכם לעצב את רכב החלומות שלכם אפילו בלי להזמין כרטיס טיסה לאירופה.

זה לא סוד שהשוק הישראלי נחשב למוביל בתעשיית הרכב העולמית. אמנם לא בייצור רכבים, או בעיצוב כמו ברוב המדינות באירופה, אלא דווקא בכל הקשור לפיתוח המחשוב הנוסף שנכנס לנו לרכב כמו למשל כלי אוטומציה, אמצעי סייבר, חיישנים ורכיבים חכמים אחרים. הלקוחות הישראליים ביניהם חברות ידועות כמו מובילאיי או חברות סטאר-אפ שרוצות להיכנס ולהעמיק בתחום, חייבות לקחת בחשבון את הרגולציה הנוקשה בתחום הרכב הפרטי ולהתאים את עצמן בצורה הטובה והבטוחה ביותר לתהליכי הפיתוח של מותגי הרכב כמו טסלה, פורד, הונדה, BMW, טויוטה, רנו, ועוד.

לשם כך מתעורר הצורך למציאת פתרונות השייכים לעולמות הוירטואל כמו פלטפורמת ‪ 3D EXPERIENCE המשלבת ניהול מידע, הנדסה, פיתוח, ייצור, יכולות ושירותים עסקיים בעולמות וירטואליים. היתרון שבמערכת הוא שניתן על גבי פלטפורמה אחת בענן לנהל את כל מחזור חיי המוצר החל מהתכנון, דרך העיצוב והפיתוח, ניהול הייצור ועד לתהליכי המכירה והשיווק.

תעשיית הרכב המסורתית שנשלטה עד היום באופן אבסולוטי על ידי חברות ענק כמו טויוטה, ג'נרל מוטורס, פורד ופולקסווגן מאויימת היום ע״י שחקניות חדשות כמו גוגל, אפל וטסלה שמגיעות מן העולם הטכנולוגי אבל בעלות יכולת ייצור המוני.