טבע שואפת להנפיק אג"ח בהיקף של 3.7 מיליארד דולר

האג"ח ישמש, יחד עם המזומן שבקופתה, חוב בהיקף של 3.8 מיליארד דולר בריבית של 1.4% אשר מיועד להחזר ב-2018 ■ מניית טבע יורדת בשעה זו 1.24%

טבע / צילום: רויטרס - Ammar Awad
טבע / צילום: רויטרס - Ammar Awad

טבע הודיעה היום כי תפעל להנפיק אג"ח בהיקף של 3.7 מיליון דולר (2.25 מיליארד דולר ועוד 1 מיליארד אירו). זאת כדי להחזיר, תוך שימוש גם במזומן שבקופתה, חוב בהיקף של 3.5 מיליארד דולר בריבית של 1.4% אשר מיועד להחזר ב-2018. טבע מסרה כי היא מתכננת בקרוב להודיע על הכוונתה להחזיר את כל האג"ח המיועדים להחזרה במהלך 2018. ההנפקה היא למשקיעים מוסדיים בלבד.

מניית טבע יורדת בשעה זו 1.24% והחברה נסחרת לפי שווי של 19.5 מיליארד דולר.

במפגש שערך קאר שולץ עם משקיעים ישראלים לאחרונה, אמר כי אין בכוונתו לגייס הון לטבע.

החברה טרם מסרה מהם התנאים שבהם היא תציע לשוק את מחזור החוב. סטיבן טפר, אנליסט בכיר ב- IBI , נועד גם כדי שהחברה תעמוד בתנאים הדרושים מבחינת יחס חוב להון. להערכתו הריבית על החוב הממוחזר תהיה גבהה משמעותית מכפי שהייתה הריבית כאשר החוב היה לטווח קצר וגוייס כשהחברה הייתה במצב יציב. להערכתו הריבית על הרכיב ארוך הטווח יותר באג"ח הנ"ל עשויה להגיע עד 7%.

החוב של טבע שרובו נוצר ב-2015 כדי לממן את רכישת חברת אקטביס, עומד נכון לסוף 2017 על 32.5 מיליארד דולר. החוב מעיק על החברה, אולם נקודת האור היא שההלוואות ניטלו בתנאים טוביםם ויהיה כנראה אפשרי למחזר אותן, בתקווה כי ניתן יהיה להפחית את החוב בהדרגה.

טבע חידשה בסוף ינואר את התשקיף שלה להנפקת אג"ח בהיקף של 5 מיליארד דולר. בתחילת פברואר S&P דירגה את החב של טבע שלילי אופק שלילי. טבע מדורגת בדירוג בינלאומי של BBB מינוס (הנחשב אג"ח זבל) המקביל ל-AA מינוס בישראל. החברה ציינה בעבר כי לא תקדיש כרגע מאמצים מיוחדים כדי לצאת מסטטוס אג"ח בגלל העלות הגבוהה הדרושה למהלך כזה