ענף האופנה יוצא להפגנה: מאות אלפים מצויים בסכנת פיטורים

קריסת הוניגמן היא שהכניסה את הענף למצב הדרוך ולצורך לפעול ■ ספק מוביל בענף: "אנחנו מרגישים שהמדינה חייבת לעשות משהו. הוניגמן היא לא האחרונה שתקרוס, והמפחיד הוא שמבחינתנו הקריסה הזו באה בהפתעה מוחלטת"

הוניגמן / צילום: תמר מצפי
הוניגמן / צילום: תמר מצפי

יוצאים לרחובות: בעקבות קריסת הוניגמן והמצב הקשה בו נתון ענף האופנה בישראל מתארגנת הפגנה המונית של העוסקים בענף הטקסטיל. מטרת ההפגנה היא לזעוק את הסכנה בה נתונים מאות אלפי עוסקים בענף לאור סכנת פיטורים. "פרנסתנו כולנו בסכנה", כך לשון ההזמנה להפגנה. "עקב התרסקות חברות הטקסטיל, חנויות הטקסטיל והמתפרות בקו הירוק וכל העסקים הקמעונאים בקריסה בגלל מדיניות הממשלה ושל שר האוצר כחלון אנחנו מקיימים הפגנה באישור המשטרה".

קריסת הוניגמן היא שהכניסה את הענף למצב הדרוך ולצורך לפעול. "אנחנו מרגישים שהמדינה חייבת לעשות משהו. הוניגמן היא לא האחרונה שתקרוס, והמפחיד הוא שמבחינתנו הקריסה הזו באה בהפתעה מוחלטת", אמר לגלובס ספק מוביל בענף. "ביננו אנחנו שואלים מי יהיה זה שיכבה את האור כי תוך שנים לא יהיה ענף טקסטיל בישראל. עוד הוא מוסיף "אני ער לזה שמנסים לתלות את האשם בקניות באינטרנט אבל זו לא הסיבה למצב הקשה אליו נקלענו. יש פה כמה גורמים שמתחילים בשכר המינימום, עוברים דרך תשלומים עצומים לרשויות, שכיריות חזיריות וייצור סיני זול. אל זה מצטרפות הקניות מחו"ל אבל אין לא הסיבה העיקרית".

לאלו צעדים אתם מצפים מהממשלה בהפגנה?

"אני לא כלכלן אבל ברור לי שנדרשת חשיבה מערכתית. יש פה מאות אלפים שפרנסתם תלויה בסכנה. 1,100 עובדים של הוניגמן, מוכשרים ומקצועיים מרגישים את זה על בשרם".

ההפגנה תתקיים ב-7.3 בשעה 12:00 ברחובות אליפלט פינת רחוב אילת שם מרוכזים מפעלים וחנויות סיטונאיות רבות.