קנאביס רפואי: מכון וולקני מרחיב את השת"פ עם PlantEXT

PlantEXT היא חברה ישראלית-קנדית הפועלת בתחום הטיפולים מבוססי הקנאביס למחלות דלקתיות של המעי ולסרטן המעי, אשר הקשר עם מכון וולקני הוא חלק משמעותי בפעילותה

מכון וולקני, מכון ממשלתי למחקר בתחום החקלאות, מרחיב את הפעילות שלו בתחום הקנאביס הרפואי במסגרת ההסכם עם חברת PlantEXT הישראלית-קנדית. את תהליך המסחור הובילה קידום, זרוע מסחור הטכנולוגיות של המכון.

PlantEXT היא חברה הפועלת בתחום הטיפולים מבוססי הקנאביס למחלות דלקתיות של המעי ולסרטן המעי, אשר הקשר עם מכון וולקני הוא חלק משמעותי בפעילותה.

PlantEXT היא בבעלות מלאה של חברת Israel Plant Sciences הפועלת מהרצליה, שהוקמה ב-2015 לשם פיתוח טכנולוגיות בתחום החקלאות והצמחים. החברה נוסדה על-ידי ד"ר עודד שגיא, שעמד גם מאחורי חברת Breedit שנסחרה בנאסד"ק.

שיתוף-הפעולה הנוכחי נועד לקדם מחקר שעורכת ד"ר חננית קולטאי, חוקרת המכון, יחד עם חוקרים בבית החולים מאיר. קולטאי היא חוקרת בתחום של השפעת הורמונים שמקורם בצמחים על רקמות המעי ועל תהליכים סרטניים. לפני כמה שנים החלה לחקור באותם כלים את ההשפעה של הקנאביס. בראיון קודם אמרה כי הייתה סקפטית תחילה, אך גילתה פעילות אנטי דלקתית של חומרים שמקורם בקנאביס, אשר הייתה עוצמתית מאשר הפעילות של צמחים אחרים שנבנו.

הרכב החומרים הפעילים בקנאביס משתנה מזן לזן או אפילו בחלקים שונים של הצמח. קולטאי הסבירה כי זיהתה את החומרים הפעילים הספציפיים שהרכבם יעיל ביותר כלפי דלקות במעי. לדבריה, ההרכב האופטימלי כולל כמות קטנה יחסית של החומר הפסיכואקטיבי THC, ולכן ניתן ליטול אותו כתרופה מבלי לפגוע בתפקוד היומיומי.

לדברי ג'ו אוליבר, יו"ר PlantExt, אמר לרגל חתימת הרחבת שיתוף-הפעולה: "אני שמח להביא יחד את קנדה וישראל במאמץ אצילי לרפא סוג קטלני של סרטן שפוגע בעשרות מיליוני אנשים בעולם. ההובלה של קנדה בשוק הקנאביס העולמי יחד עם ההובלה המחקרית של ישראל בתחום, יכול לעשות הבדל משמעותי ולהציל חיים".