תיק 4000: שאול אלוביץ וניר חפץ שוחררו ל-10 ימי מעצר-בית

(עדכון) - זאת בתנאים מגבילים, ובהם איסור יציאה מהארץ לחצי שנה, ערבות אישית וצד ג', הפקדת 50,000 שקל, הרחקה ממשרדי קבוצת בזק וממשרדי הממשלה ל-45 ימים ואי-יצירת קשר עם כלל המעורבים בפרשה למשך 90 יום

שאול אלוביץ וניר חפץ
שאול אלוביץ וניר חפץ

בית משפט השלום בתל-אביב קיבל היום (א') את בקשת המשטרה והורה לשחרר היום למעצר-בית בן 10 ימים את בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ, החשוד המרכזי בתיק 4000. בין התנאים המגבילים  שיוחלו עליו: איסור יציאה מהארץ לחצי שנה, ערבות אישית וצד ג', הפקדת 50,000 שקל, הרחקה ממשרדי קבוצת בזק ל-45 ימים ואי-יצירת קשר עם כלל המעורבים בפרשה למשך 90 יום. 

שאול אלוביץ יצטרף בכך לאשתו איריס, החשודה אף היא בתיק 4000, אשר מעצר-הבית שלה צפוי להימשך בימים הקרובים. בנו, אור אלוביץ, השתחרר ביום שישי האחרון ממעצר-הבית שבו היה נתון. בנוסף, היום צפוי להסתיים מעצר-הבית שבו הייתה נתונה מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, חשודה מרכזית נוספת בפרשה. 

גם יועץ התקשורת ניר חפץ ישתחרר היום למעצר-בית. לאחר שבעניינו של חפץ התבקשה הרחקה ממשרדי ממשלה למשך 45 ימים, הרחקה לגביה הושגה הסכמת הצדדים, ביקש סנגורו, עו"ד ירון קוסטליץ, הפחתה של 10 ימי מעצר-הבית המבוקש על-ידי המשטרה, זאת "מאחר שחפץ הוא אדם פרטי והיה מנותק מעבודתו". קצינת החקירות אור רובין אמרה בתגובה כי "ישנן עוד פעולות חקירה רבות לביצוע", וכי הפעולות הן בנות-שיבוש.

השופט מסראווה החליט כי חפץ ישוחרר ל-10 ימי מעצר-בית, באותם תנאים כמו של אלוביץ, בנוסף להרחקה ממשרדי הממשלה למשך 45 יום. את החלטתו נימק השופט בכך ש"ראה את מלוא פעולות החקירה הנדרשות".

נזכיר כי במסגרת תיק 4000, ביום שישי האחרון נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך כ-4 שעות במעונו שבירושלים, ובמקביל לחקירות אלה אשתו שרה מסרה עדות - שהפכה בהמשך לחקירה באזהרה. חפץ ואלוביץ עומתו באותו יום עם ממצאי החקירות, לצד בכיר נוסף במשרד התקשורת שנחקר ושוחרר לביתו, וההערכה היא כי בתיק יידרשו חקירות נוספות של ראש הממשלה, שהמריא אמש לביקור בארה"ב.

המעצרים והחקירות הן חלק מההתפתחויות האחרונות כתוצאה מחתימתו על הסכם עד מדינה של מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר, אותו מינה בזמנו נתניהו.

בתיק 4000 נבדק החשד לפיו ניתנו הקלות רגולטריות לבזק, בשווי של כמיליארד שקל, בתקופה שבה החזיק נתניהו בתיק התקשורת, בתמורה להטיית הסיקור באתר וואלה שבקבוצת בזק לטובת בני משפחתו. על-פי דיווח של חברת החדשות, בהקלטות שביצע מנכ"ל אתר וואלה אילן ישועה נשמע קולה של שרה נתניהו, ולא של ראש הממשלה.

אחר החקירה פרסם נתניהו סרטון בעמוד הפייסבוק שלו וחזר על דבריו הקודמים: "רגע לפני כניסת השבת, אני מבקש לומר לכם - אני מרגיש בטוח שלא יהיה כלום. אני רוצה לומר לכם דבר נוסף, למיליוני ישראלים שמביעים תמיכה כל-כך חזקה בי, ברעייתי ובמשפחתי - אתם מחממים לנו את הלב".