שחקן מעוף: אין צפי להתפרצות מעל 1,500 בטווח המיידי

כפי שיודעים למכור סחורה בכדי לבלום, כך יודעים לרכוש, ולכן צריך תרחיש דרמטי אמיתי בניו-יורק, שכאמור איננו רואים נכון לעכשיו, בכדי שניפול מתחת ל 1450 הנקודות

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

בסקירתנו האחרונה, מלפני כשלושה שבועות, הבהרנו כי רעשי רקע יש לא מעט, אבל המעוף לא באמת צפוי להתקדם.

בהתאם הצענו אסטרטגיה שבועית שהניחה דשדוש, ואכן עד לרביעי עצמו דקות לנעילה ניתן היה לסגור ברווח מסחרר, כשבמהלך ימים ארוכים המדד לא רשם תנועה.

מייד לאחר מכן ראינו קפיצה קלה אל עבר 1,510 מה שמיד הזעיק את שחקני המעוף. הכותבים נלחצו שהנה אוטוטו מתפתח מומנטום חיובי מובהק וניסו לבלום המדד. לא במקרה הכותרת של אותה סקירה אחרונה היתה כי המעוף יורד עם ניו-יורק ולא עולה עת וול סטריט מטפסת, ואכן המעוף דרך במקום בחסות שחקני המעוף למרות התקדמות מרשימה.

הצד ההופכי הוא החזרה המהירה כעת לרמת 1,480-1,490 כשעיקר העיניים נשואות לחידוש המסחר בוול סטריט לאחר מה שנדמה כריאבאונד נגיעה בשישי.

נציין כבר עכשיו - כפי שלא הנחנו ראלי מתפרץ מעל 1,500 וכל מי שסחר זאת התבדה, כך גם כעת איננו צופים שום תרחיש מפולת בטווח המיידי. זו לא רק סטית התקן האמריקאית שעם כל הרעש עודנה מתחת ל 20% אלא בעיקר שחקני המעוף שלא ירצו שהמעוף יגלוש להם מטה יתר על המידה. במלים אחרות, כפי שיודעים למכור סחורה בכדי לבלום כך יודעים לרכוש ולכן צריך תרחיש דרמטי אמיתי בניו-יורק, שכאמור איננו רואים נכון לעכשיו, בכדי שניפול מתחת ל-1,450 הנקודות.

זה בודאי לא אומר ריבאונד ועדין יש מקום לגלישה איטית יותר מטה. קודם כל בנק ישראל פספס הזדמנות פז ללבות מגמת החלשות השקל ובמרום לרכוש דולרים עם פריצת 3.5 הוא נסוג לחלוטין. הספקולנטים שזיהו חולשה זינקו על ההזדמנות וכך הפער בין היורו/דולר לדולר/שקל התרחב לשיא חדש שאינו צפוי להיסגר ולהמשיך ללחוץ מטה המניות הדואליות.

מעבר לזה יש יותר מדי בלונים בעייתיים באוויר שלא ניתן להעריכם: חקירת ראש הממשלה, שאלת בחירות, מצב בטחוני רגיש מדרום ומצפון וסימני שאלה משוק הנדל"ן ביחס להתפוצצות הבועה. אלו בלתי צפויים ומרחיקים את המשקיעים, להבדיל מהסוחרים, מהשוק מהטעם שאין כנגדם משקל נגד - עליות בניו-יורק הן הדיפולט של העשור האחרון ולא תמכו עד כה, ודי ברור שיו"ר הפד החדש לא באמת מספק תמיכה למדדים.

כיוון שכך, הכיוון הוא גלישה מתונה מטה אך בו זמנית יש לזכור ששחקני המעוף לא יתנו לדרמה של ממש להתפתח השבוע. האסטרטגיה המוצעת (מדד נוכחי 1488) מניחה עמידה במקום או ירידה מתונה להבדיל מנפילה ומאפשרת לנצל הסטיה הנוכחית הגבוהה באופן יחסי: כתיבת CALL 1480 שבועי; קנית CALL 1520 חודשי.

להוציא גאפ בוקר דרמטי של למעלה מ-1%, מה שמאוד בלתי סביר שכן אנו כבר "ניקזנו" הרעל היום (ראשון) האסטרטגיה תניב רווח בכל מצבי השוק עם סגירה אופטימאלית ברמת 1480.

■ אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.