הוט עותרת לבג"ץ: הורה נגד פרסום היישובים בהם אין תשתיות

עתרה לבג"ץ נגד החלטת בית הדין לעניינים מינהליים לפרסם את רשימת היישובים שהוט לא חיברה ■ טוענת: מדובר בסוד מסחרי

חברת הוט הגישה היום (א') עתירה לבג"ץ נגד החלטת בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים לאפשר פרסום פומבי של רשימת כל היישובים שהוט לא חיברה, וכן את דוחות אגף הפיקוח במשרד התקשורת ביחס לכך.

כפי שפורסם ב"גלובס", הממונה על חופש המידע במשרד אולץ לפרסם את המידע, לאחר שבית המשפט לעניינים מינהליים דחה את בקשת הוט שלא לפרסם את המידע בטענה לסודיות מסחרית. עכשיו, כאשר בקשתה נדחתה, היא עותרת לבג"ץ בתקווה שהוא ימנע את הפרסום. הבקשה לפרסום רשימת היישובים הוגשה על-ידי ד"ר הראל פרימק.

בנימוקים לבג"ץ מציינת בזק כי מדובר בחומר סודי במסגרת יחסיה עם משרד התקשורת, יחסים שמחייבים סודיות. הוט לא תיארה לרגע שחומר סודי שהיא מעבירה למשרד התקשורת, שהתחייב שיישמר בכספת, יהפוך פומבי, ובכך טעה בית הדין לעניינים מינהליים שלא כיבד את בקשתה.

עוד טענה החברה כי מדובר בסוד מסחרי שלה, וכי באם יפורסם המידע, מתחרותיה יוכלו לדעת בדיוק היכן החברה לא פרוסה - מה שהופך את הרשימה לסוד מסחרי.

העתירה של הוט באה על רקע דיונים במשרד התקשורת בעניין חובת הפריסה האוניברסלית שלה, וככל הנראה לחברה יש אינטרס שלא לעורר דובים מרבצם בעת הזאת. המשרד שוקל להורות להוט להשלים את הפריסה שלא רק באמצעות חפירות והנחה של סיבים אופטיים אלא גם באמצעות טכנולוגיות חדשות סלולריות ואלחוטיות של גלים מילימטריים, ונראה כי הרגישות מבחינתה בעת הזאת לפרסום גבוהה במיוחד.