אלסייט מגייסת 24 מיליון שקל בהנפקה משנית בבורסה בסידני

החברה מבצעת סבב גיוס שני באוסטרליה, זאת לאחר שהגיוס הראשון נעשה לפני 3 חודשים ■ מניית אלסייט הגיבה בירידה של 14%, עולם השער עדיין גבוה מאוד ממחיר ההנפקה

הבורסה בסידני - אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בסידני - אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק

לפני 9 חודשים הונפקה בבורסה האוסטרלית החברה הישראלית אלסייט, לפי שווי של 20 מיליון דולר. כ-3 חודשים אחרי ההנפקה החלה מניית אלסייט לטפס, ובנובמבר נרשם שיא של 1.68 דולר אוסטרלי במחיר המניה, יותר מפי 8 ממחיר ההנפקה שעמד על 20 סנט אוסטרלי. מאז, המניה אמנם נחלשה, אך היא עדיין נסחרת במחירים גבוהים ממחיר ההנפקה. 

אתמול (ב') הודיעה אלסייט על גיוס של 9 מיליון דולר אוסטרלי (כ-24 מיליון שקל) ממשקיעים מוסדיים ופרטיים, במסגרת הנפקה משנית.

אלסייט תנפיק למשקיעים החדשים כ-12.5 מיליון מניות חדשות, במחיר של 72 סנט אוסטרלי למניה - הנחה של כ-17% על מחיר המניה בסוף השבוע. 

בתגובה, מניית אלסייט נפלה אתמול במסחר באוסטרליה ב-14.4% והיום עלתה ב-2% למחיר של 76 סנט אוסטרלי, שמשקף לה שווי של 63 מיליון דולר אוסטרלי (כ-170 מיליון שקל). המשתתפים בהנפקה יקבלו עבור כל שתי מניות שירכשו אופציה לרכישת מניה נוספת, במחיר מימוש של 1 דולר לתקופה של 3 שנים. בסוף 2017 היו בקופת אלסייט 1.1 מיליון דולר לאחר שהחברה ייצרה ב-2017 תזרים חיובי בסך 719 אלף דולר מפעילות שוטפת.

אלסייט הוקמה ב-2009 ופיתחה מערכת להזרמת מידע מאובטח בזמן אמת, המסוגלת לשלוח ולקבל נתונים מוצפנים מכל מקום בעולם. החברה החלה את דרכה בשוק הביטחוני, ובין לקוחותיה נמנים כוחות הביטחון בישראל. כיום החברה מתרחבת לשווקים חדשים מעבר לשוק הביטחוני, כגון שוק הרכב האוטונומי, שידורים חיים וכדומה.

"טכנולוגית העברת הנתונים המאובטחת ברמה צבאית של אלסייט מאפשרת את שילובה במגוון רחב של מוצרים ופתרונות, החל מהתחום הביטחוני, רפואת חירום, שוק התקשורת, רכבים אוטונומיים ועוד", מסר ניר גבאי מנכ"ל אלסייט. "לאחר שהשקנו פתרונות ייעודיים לשוק הביטחוני והשלמנו פיתוחים של פתרונות לשוק האזרחי, כמהלך משלים לקראת חדירה אגרסיבית לשווקים גלובליים, החלטנו לצאת לסבב גיוס שיאפשר לנו להגדיל את גוף המכירות בכדי להגיע מהר יותר עם הפתרונות שלנו לשווקים ברחבי העולם".

"לאחר שבמחצית השנייה של 2017 המנייה שלנו עלתה במאות אחוזים בזכות שיתופי פעולה אסטרטגיים ולקוחות חדשים, אנו צופים שגם ב-2018 נמשיך במגמה החיובית הזאת באמצעות הכרזות חדשות כגון ה-Omnisight", אמר רועי קשי, סמנכ"ל הפיתוח וממקימי החברה. "השילוב המנצח של פתרונות יחודיים, חדירה לשווקים חדשים ביחד עם שילובם של משקיעים אסטרטגיים המכירים את הפוטנציאל הגלום במניות שלנו והגמישות המוצרית מאפשרים לנו להציע את מוצרי החברה באיכות הגבוהה ביותר ותחת התשואה להשקעה (Return on Investments) מאוד אטרקטיבית".