המירוץ נגד הזמן להעברת חוק הגיוס והימנעות מבחירות

נתניהו מנסה לשדר עסקים כרגיל וממשיך להשתהות בארה"ב ■ בינתיים אריה דרעי טוען שהכול פתיר, ואולי בכלל הכול קשור לפרשיות שמערערות את יציבות הממשלה

ראש הממשלה נתניהו עשה הבוקר את דרכו לניו יורק המושלגת אחרי לילה של התלבטויות בקרב אנשי צוותו האם לבטל את המשך לוח הזמנים שלו במנהטן וזה משתי סיבות: סופת שלגים שעשויה לחסום את העיר מחד, והסופה האמיתית של הסיעות החרדיות שעשויה לשבש את ממשלת ישראל מנגד .

בסוף החליט נתניהו להמשיך לניו יורק. אחת המטרות העיקריות של המסע לארה"ב בשבוע הזה: לשדר בטחון ועסקים כרגיל - הושגה .

בינתיים המגעים בין השר יריב לוין לשרים ליברמן, כחלון וראשי הסיעות החרדיות נמשכו בכל עת. הפתרון האחרון שהוצע, נכון לפרסום הידיעה, הוא חקיקת תיקון לחוק הגיוס שיחייב את צה"ל לגייס לפי מכסות קיימות, אך אם צה"ל לא יעמוד ביעדים, המכסות יבוטלו.

לפי ההסכמות המסתמנות בין הצדדים חוק הגיוס המתוקן לא יעבור באופן מידי בסמוך לתקציב, אלא רק יעבור ועדת שרים לחקיקה ובמקרה הטוב קריאה טרומית במליאה. המשך החקיקה בנושא תגיע עד לכנס הקיץ כאשר הצדדים מתחייבים מראש לדבוק בהסכמה שתושג השבוע.

גורמים בכירים בקואליציה אמרו לגלובס "עוד לא הגענו לפתרון מלא, אבל יש התקדמות בניסוחי החוק. אנחנו עובדים במקביל מול ליברמן וכחלון על מתווה להעברת החוק".

יותר מוקדם היום השר אריה דרעי ניסה להרגיע את אווירת הבחירות ולעצור את הדהירה לשם. הוא אמר באמצעות דוברו: "בשיחות האינטנסיביות שאני מקיים עם כל השותפות הקואליציוניות, אני משוכנע שמשבר חוק הגיוס פתיר. יתרה מכך: אפשר לפתור אותו באופן מיידי. הציבור לא יסלח למי שיוביל כעת את המדינה לבחירות מיותרות ויפרק את ממשלת הימין החברתית ביותר שכיהנה בישראל".

אולם חבר הכנסת מוזס מיהדות התורה רמז דברים שונים בראיון שנתן היום בערוץ הכנסת. לדבריו, רק במוצאי שבת אחרי שנתניהו יחזור מניו יורק ויתייעץ עם עורכי דינו, תדענה השותפות הקואליציונית אם הולכים לבחירות או לא. מוזס כרך את ההחלטות בנוגע לחוק הגיוס, משבר פוליטי אשר רבים טוענים כי הוא משבר מדומה, במצב החשדות הפליליים של נתניהו.