פורסייט מכניסה את פעילות Eye Net לשלד הבורסאי תמדא

החברה, המפתחת מערכות לכלי רכב, תעביר את פעילות המו"פ Net Eye, המפתחת מערכת מבוססת תקשורת סלולרית למניעת תאונות דרכים

חיים סיבוני / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני / צילום: איל יצהר

חברת פורסייט , הפועלת בתחום של פיתוח מערכות ראייה ממוחשבות לכלי רכב, מניעת תאונות ונהיגה אוטונומית, תעביר לתוך השלד הבורסאי תמדא-ש  את פעילות המו"פ Eye Net המפתחת מערכת מבוססת תקשורת סלולרית למניעת תאונות דרכים בין רכבים, ובין רכבים להולכי רגל. תמדא, הנסחרת כיום בשווי של 8 מיליון שקל בלבד, נשלטת (90%) על-ידי חברת החיתום איפקס הנפקות של אליאב בר דוד ואהרן סמרה.

שתי החברות חתמו על מזכר הבנות, שבמסגרתו הוסכם שפורסייט תעביר לתמדא טכנולוגיה, ידע וזכויות שפיתחה, תמורת כ-74.5% ממניות השלד. במועד השלמת העסקה, שכפופה למספר תנאים מתלים, אמורה תמדא להיות נקייה מנכסים ומהתחייבויות, כשבקופתה יהיו כ-2 מיליון שקל (בניכוי סכום הוצאות עסקה של עד 600 אלף שקל).

הצדדים לעסקה הסכימו כי במשך 45 יום תבצע פורסייט בדיקת נאותות לתמדא, ומנגד תבצע תמדא בדיקה לפעילות Eye Net, שלאחריהן ייחתם בתוך חודש הסכם מפורט, כך שהעסקה צפויה להתבצע עד לסוף חודש מאי השנה.

מניית תמדא נמצאת כיום ברשימת השימור בבורסה, ובמסגרת המיזוג, או סמוך לאחריו, הוסכם לבצע את "מרב המאמצים כדי שהחברה תעמוד בדרישות ההון הנדרשות מחברת מו"פ ברשימה הראשית... בכלל זה, לבצע גיוס הון בחברה במניות או מניות וכתבי אופציה, כך שההון העצמי של החברה יהיה לפחות 8 מיליון שקל בסמוך להתקיימות התנאים המתלים להשלמת העסקה או במועד השלמת העסקה". זאת, לאחר שתנאי הגיוס יאושרו מראש על-ידי פורסייט.

איפקס תמכור מניות תמדא

איפקס הנפקות התחייבה מצדה למכור מניות תמדא  שהיא מחזיקה כדי להגדיל את החזקות הציבור במניות החברה (כיום 10% בלבד), במחיר מניה המשקף שווי חברה של לפחות 40 מיליון שקל לחברה הממוזגת (לפני גיוס הון). עו"ד ויקטור תשובה, שתיווך בין הצדדים, יקבל אופציות על 2% מהון החברה. מניית תמדא הגיבה לדיווח בקפיצה של 20%, למחיר של 90 אגורות, המשקף לחברה שווי של כ-9.5 מיליון שקל, ואילו מניית פורסייט, שנסחרת בשווי של כ-310 מיליון שקל, שמרה על יציבות.

לפני כשלושה שבועות דיווחה פורסייט כי השלימה פיתוח גרסת הדגמה ל-Eye Net. המערכת נועדה לספק שכבה משלימה של הגנה מעבר למערכות הסיוע לנהג הקיימות, ולהרחיב את ההגנה למשתמשי דרך אשר אינם נמצאים בקו ראייה ישיר, ואינם מכוסים על-ידי מערכות התרעה אחרות.

עוד ציינו בפורסייט, כי החברה ביצעה למעלה מ-15 הדגמות מוצלחות, אשר במהלכן הציגה החברה יכולות גילוי מוקדם ומניעת התנגשות בתרחיש שבו שני כלי רכב נעים אחד לכיוון השני בזווית של 90 מעלות, ללא קשר עין ישיר ביניהם, וכן בתרחיש נוסף של מניעת תאונה בין כלי רכב להולך רגל המתפרץ לכביש.

בפורסייט מעריכים, כי החברה תסיים את פיתוח גרסת האלפא של המערכת עד סוף החודש, ומתכננים לערוך ניסוי רב-משתתפים ראשון מסוגו, שבו צפויים להשתמש במערכת עשרות רכבים בו זמנית, מה שיאפשר להוכיח את יעילותה במגוון תרחישים בזמן אמת.