הרשות השנייה אישרה: מהדורת חדשות עשר תוארך עד 21:15

מדובר באישור שניתן כרגע לתקופה של 3 חודשים, כאשר לאחריו תיבחן האפשרות לאישור קבוע ■ לאחרונה נדחה תיקון החוק שנכלל בחוק ההסדרים שהיה אמור לאפשר לערוצים לקבוע בעצמם את אורכי המהדורות

לאחר זמן רב שבו הייתה משותקת, מועצת הרשות השנייה התכנסה היום (ד') וקיבלה שתי החלטות. הראשונה מאפשרת לערוץ 10 לשדר מהדורה מרכזית בת שעה ורבע, בשלושת החודשים הקרובים, כשלאחר מכן הנושא ייבחן שוב.

המתיחות סביב אורך מהדורות החדשות המרכזיות בערוצים 2 (בזמנו) ו-10, נמשכת כבר כמה שנים. בשלב מסוים נקבע על ידי הרשות כי לא ניתן יהיה להאריך את המהדורות באופן קבוע, וכי שני הערוצים יצטרכו לפנות כדי לקבל אישור נקודתי בכל יום שבו ירצו להאריך את המהדורה.

השבוע הובא לאישור ועדת הכלכלה, כחלק מחוק ההסדרים שאושר על ידי הממשלה, תיקון שקבע בין היתר כי הסמכות הזאת של הרשות תבוטל לחלוטין, והערוצים יקבלו יד חופשית בכל הנוגע לאורך מהדורות החדשות, אך ההצעה לא אושרה בוועדה. ברשות השנייה התנגדו לתיקון המוצע, ובאופן מעט מפתיע הצטרפו אליה גם קשת ורשת והיועצת המשפטית של חברת החדשות עצמה, עו"ד דיקלה בירן, שבבעלותן.

בירן אמרה בדיון כי "לפיקוח יש יתרונות מסוימים מנקודת מבטו של הצופה", והיועצות המשפטיות של קשת ורשת הצטרפו באופן עקרוני לעמדתה, או הציעו שהפיקוח על אורך המהדורה יופסק אך רק לאחר תקופת זמן שתוגדר מראש (כלומר, רק לאחר תום עידן החדשות המשותפות). בסיטואציה הנוכחית שבה קשת ורשת משדרות מדי יום את אותה מהדורת חדשות, מתן אפשרות להאריך אותה מדי יום יצור עבורן קושי ניהולי בשל האינטרסים הסותרים שיש להן מיד לאחר תום המהדורה.

יו"ר המועצה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ, מסרה היום לאחר ההחלטה כי זו "התקבלה מכיוון שהמועצה סברה שבעת הזו, בתקופה שלאחר הפיצול, יש לבחון את הנושא מחדש ולאחר שלושת חודשים אלה תתכנס המועצה ותחליט האם לאפשר הארכה של מהדורת החדשות באופן קבוע".

ההחלטה השנייה שקיבלה המועצה נוגעת לחוק שאושר לאחרונה בכנסת שבמסגרתו הועברו לאחריותה הערוצים הייעודיים שעד כה פעלו תחת אחריות מועצת הכבלים והלוויין. יו"ר הרשות מסרה היום כי היא "שמחה שהמועצה התכנסה והתקבלו החלטות משמעותיות לשוק התקשורת בישראל", וציינה את "ההחלטה ההיסטורית להעניק רישיונות מותנים לערוצים 20, 24 והלא טיוי שיפעלו מעתה תחת פיקוחה של הרשות השנייה. מהלך זה יסדיר טוב יותר את שוק התקשורת ויאפשר רגולציה נכונה יותר לכלל השחקנים בשוק. המהלך התאפשר בעקבות התעקשותו של שר התקשורת להסדיר את השוק, דבר שצריך היה לקרות כבר מזמן".

כפי שדווח מוקדם יותר היום ב"גלובס", כינוסה של המועצה היום התאפשר לאחר שליאור גלבוע מונה לחבר המועצה העשירי.