גיוס של 51 מיליון דולר לסטארט-אפ של אריאל כהן ואילן טוויג

TripActions שהקימו שני היזמים הסדרתיים מסייעת לתאגידים לצמצם את עלויות הנסיעות העסקיות, שוק שצפוי להגיע בקרוב ל-1.5 טריליון דולר ■ החידוש של החברה: חיסכון באמצעות תמריצים חיוביים במקום אשמה

פלטפורמה לייעול תחום הנסיעות העסקיות, המותאמת למובייל ולמחשבים אישיים / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פלטפורמה לייעול תחום הנסיעות העסקיות, המותאמת למובייל ולמחשבים אישיים / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת TripActions שהקימו הישראלי אריאל כהן ואילן טוויג לפני שלוש שנים ופועלת מפאלו אלטו, השלימה גיוס של 51 מיליון דולר בסבב B, המביא את כלל גיוסיה ל-78 מיליון דולר. החברה פיתחה פלטפורמה לייעול תחום הנסיעות העסקיות, המותאמת למובייל ולמחשבים אישיים. המשקיעות הן הקרנות Lightspeed וזאב ונצ'רס, של המשקיע הישראלי אורן זאב, המתמקד בפלטפורמות בעלות פוטנציאל להוביל את התחומים שבהם הן פועלות ולהפוך לחברות ענק.

על פי דיווח של CNBC, במקרה הזה האתגר יהיה קשה, משום ששוק הנסיעות העסקיות, הצפוי להגיע לקרוב ל-1.5 טריליון דולר עד סוף השנה, מרכז תחרות עזה. החברות המובילות בשוק הן ענקיות כמו Carlson Wagonlit וחברת הנסיעות העסקיות של אמריקן אקספרס, המעסיקה 12 אלף איש. TripActions, לעומת זאת, מעסיקה 100 איש בלבד, אם כי היא צפויה לשלש בשנה הקרובה את מספר עובדיה, ולפתוח משרדים בניו-יורק, לונדון, טוקיו וערים נוספות.

נקודת החוזק של TripActions היא המודל הייחודי שלה לניהול התחום - מתן תמריצים לעובדים כדי לחסוך בעלויות הנסיעות העסקיות שהם מבצעים. הרעיון עלה במוחם כשעבדו בחברת Jive, שרכשה ב-2013 את הסטארט-אפ שהקימו יחד רק שנה קודם, StreamOnce, וזיהו שהם אלה שמחליטים לבד איזו טיסה לקחת ובאיזה מלון לשהות בנסיעות העסקיות. "העלות לחברה לא היוותה שיקול בהזמנות שעשינו", אמר כהן, המשמש מנכ"ל TripActions. הוא הבהיר כי ולשותפו טוויג, ה-CTO, אין תוכניות למכור את החברה.

על פי סקר של איגוד מנהלי תחום הנסיעות העסקיות בארגונים (Association of Corporate Travel Executives), קרוב ל-90 אחוז ממנהלי התחום משתמשים באשמה כדי לאותת לעובדים שהם סוטים ממדיניות החברה כאשר הם מזמינים טיסה או מלון יקר מדי. האפליקציה של TripActions פועלת אחרת. היא מציגה לעובדים מחיר ממוצע של בתי מלון בערים שונות, שאותו "לנצח", כלומר להתארח בעלות נמוכה יותר. עובדים שעושים זאת מקבלים מהחברה כרטיסי מתנה או נקודות קרדיט. לדברי כהן, שלושה רבעים מהמשתמשים באפליקציה בחצי השנה האחרונה שכרו חדרים במחירים נמוכים ממחיר היעד.

TripActions גובה 20 דולר לכל הזמנה ובמקביל מקבלת עמלות מבתי המלון שבהם עובדים הזמינו חדרים דרך האפליקציה שלה. המידע באפליקציה מבוסס על אתרים שונים להזמנת חופשות, דוגמת אלה של Booking Holdings. באתר TripActions נכתב כי היא משרתת מאות לקוחות, בהן גיגיה הישראלית, שנמכרה לפני חצי שנה ל-SAP; חברת הסקרים SurveyMonkey; חברת האבטחה Malwarebytes; ו-Jive, חברת פתרונות התקשורת הפנים ארגונית, שרכשה את הסטארט-אפ הקודם של כהן וטוויג.