נציגי ישראל, סעודיה, קטאר ועוד דנים בבית הלבן על סיוע לעזה

שליחו של הנשיא טראמפ לאזור, ג'ייסון גרינבלט, הדגיש כי הכוונה היא להימנע מלבנוניזיציה של המצב, כך שחמאס ימשיך לפרוח, בעוד הקהילה הבינלאומית מסייעת לאזרחים

רצועת עזה / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

נציגים של ישראל, בחריין, מצרים, עומאן, קטאר, ערב הסעודית, מדינות אירופה ועוד מתכנסים היום (ג') בבית הלבן לדיון בנושא עזה. הרשות הפלסטינית לא נוכחת. שליחו של הנשיא טראמפ לאזור, ג'ייסון גרינבלט, פתח את הכינוס בגינוי ההתקפה על חמדאללה שהגיע לעזה לחנוך מפעל מים.

 ‏את ישראל מייצג האלוף פולי מרדכי. גם חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר נוכח וכן נציגים של Usaid - ארגון סיוע החוץ של ארה"ב וקרנות השקעה כספיות המסונפות לממשל.

גרינבלט עומד להציג שורה של הצעות כיצד לסייע לתושבי עזה. מחלקת המדינה האמריקאים כמעט ומנוטרלת מעיסוק בנושא הישראלי-פלסטיני. מזכיר המדינה רקס טילרסון הודח היום, ודוברת המשרד הבכירה הת'ר ניוארט במקרה מסיירת היום בישראל.

 מי שמנהל את הנושא מטעם הבית הלבן הם צוות המועצה לביטחון לאומי וצוות המזרח התיכון של טראמפ בהובלת גרינבלט. 

מעבר למפגש המעניין בין ישראל למדינות כמו ערב הסעודית, קטאר, בחריין ואיחוד האמירויות, המפגש מתיימר לאתחל פרויקטי סיוע. אך גרינבלט מדגיש בדבריו כי הכוונה היא להימנע מלבנוניזיציה של המצב, כך שחמאס ימשיך לפרוח, בעוד הקהילה הבינלאומית מסייעת לאזרחים.