מנכ"ל אלביט מערכות: "נצרף לשורותינו את עובדי תעש"

בצלאל מכליס: "מתקדמים צעד נוסף לקראת רכישת תעש; עוד לא בסוף התהליך" ■ שינויים מבניים בקונצרן הביטחוני לקראת רכישת תעש ע"י אלביט שאושרה השבוע ע"י האוצר

בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי

"אנחנו מתקדמים צעד נוסף לקראת רכישת תעש. אנחנו עוד לא בסוף התהליך, ועדיין עומדים לפנינו מהלכים ונדרשים אישורים להשלמתה המוצלחת של העסקה" - כך כתב היום (ג') נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס, באיגרת שהפיץ בקרב עובדי החברה. זאת, על רקע הודעת משרד האוצר על החלטתו למכור את תעש לאלביט ב 1.8 מיליארד שקל.

 

לפי מכליס, ששמר במהלך החודשים האחרונים על דממה תקשורתית מוחלטת ביחס למו"מ לרכישת תעש, "רכישה זו מהווה אירוע משמעותי בחיי אלביט והיא נדבך חשוב באסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלנו. הרכישה תחזק את יכולתנו להציע מגוון רחב של פתרונות ללקוחותינו בארץ ובעולם, בשל הסינרגיה בין היכולות והטכנולוגיות של תעש לבין אלו של אלביט מערכות".

 

עוד הוסיף מכליס כי "במידה והעסקה תאושר באופן סופי ורק לאחר תהליך ה -closing, תשומת הלב הניהולית הנדרשת למימוש מלוא היתרונות הפוטנציאליים של הרכישה תחייב אותנו לשינויים ארגוניים שמשמעותם פיצול חטיבת היבשה והתקשוב לשתי חטיבות. כל אחת מהן תהיה עם מיקוד ברור ומוגדר - חטיבת יבשה שבראשה יעמוד אודי ורד ובה תשתלב תעש, וחטיבת התקשוב שבראשה יעמוד חיים דלמר".

 

בהמשך האיגרת לעובדים כתב מכליס כי "במידה והרכישה תאושר ותושלם, נקדיש מאמצים לשלוב פעילותה של תעש מערכות בזו של אלביט ובצירוף של עובדי תעש לשורותינו, ולגיבוש ועיצוב חטיבת התקשוב. יש לנו ניסיון והצלחות מוכחות בביצוע של רכישות גדולות ובמינופן לטובת הלקוחות והעובדים של שתי החברות".

 

כאמור, במסגרת השינויים המבניים שמתוכננים באלביט מערכות, פעילות היבשה של החברה, שמנוהלת במסגרת חטיבת היבשה והתקשוב תופרד לחטיבה חדשה שתיקרא "חטיבת היבשה".

 

כיום מועסקים בחטיבת היבשה והתקשוב מעל 3,000 עובדים. עם מיזוג החברה עם תעש, חטיבת היבשה החדשה צפויה להיות אחת המרכזיות בחברה - ותקיף את הפעילות שנעשית כיום במפעל שלה ביוקנעם וברמת בקע, שאליה יועברו רוב פעילויות הייצור של תעש החל משנת 2024.

 

באלביט מערכות עוד שלוש חטיבות: מודיעין, כלי טייס ואלישרא ובמסגרתה נעשית גם הפעילות בתחום מערכות הלוחמה האלקטרונית.

 

אלביט מערכות מעסיקה כ 13 אלף עובדים בישראל וברחבי העולם. רובם מועסקים באתרי החברה בארץ.