אלדד יניב: אני עוזב את מפלגת העבודה

כך הצהיר האקטיביסט בראיון בגל"צ ■ אתמול כתב יניב כי הוא נסער מהסיפור לפיו ראשי המחנה הציוני תיאמו עמדות עם חלקים בקואליציה כדי שהבחירות לא יתקיימו ב-26 ביוני, ועשו זאת בתיאום ומאחורי גבו של יו"ר המפלגה אבי גבאי

אלדד יניב / צילום: שלומי יוסף
אלדד יניב / צילום: שלומי יוסף

אלדד יניב, היועץ לשעבר של ראשי ממשלות ומראשי המפגינים היום נגד התעכבות ההליך המשטרתי בעניינו של ראש הממשלה נתניהו - אמר היום (ה') בשידור חי בגלי צה"ל כי הוא החליט לעזוב את מפלגת העבודה.

אתמול (ד') כתב יניב כי הוא נסער מהסיפור לפיו ראשי המחנה הציוני תיאמו עמדות עם חלקים בקואליציה כדי שהבחירות לא יתקיימו ב-26 ביוני, ועשו זאת בתיאום ומאחורי גבו של יו"ר המפלגה, אבי גבאי: "אני כל כך נסער מן הסיפור הזה", כתב יניב. "נשבר הלב, שנה אנחנו נאבקים ברחובות שהוא ילך, שהוא יצא לנבצרות, שהוא יתפטר, שהוא ילך לבחירות - והנה בתרגיל מסריח ברגע החברים שלנו אנשים שאנחנו אוהבים מוכרים הכול. מוכרים אותנו. למות", כתב אלדד.

הבוקר בראיון בגלי צה"ל לירון דקל ועמית סגל אמר אלדד: "אני לא חושב שאני יכול להמשיך להיות חלק - מנהלים מאבק כבר למעלה משנה, והם נעדרים. לא מנהלים מאבק עם הידיים בכיסים, הצמרת של המפלגה יותר מדי מחוברת לכיסא".

אלדד ציין כי מפריע לו שראשי העבודה לא נוטלים חלק מלא במאבק ההפגנות ברחובות.

יניב הקים בעבר את מפלגת ארץ חדשה, אך היא לא עברה את אחוז החסימה. הוא התמודד ברשימת העבודה לכנסת והגיע למקום 30, כך שהוא עשוי להיות אחד מחברי הכנסת הבאים שיכנסו לכנסת, אם מעל לשני חברי כנסת היו פורשים מסיבה כלשהי (דבר שקורה לא מעט ובמיוחד התרחש מספר רב של פעמים בכנסת ה-20).