וונטייז בדרך להוליווד: אולפני Desilu רכשו את מניות השליטה

כעת מתבצע השלב הראשון בעסקה, בו ירכוש האולפן 10% מהמניות במזומן ולפי שווי של כ-50 מיליון דולר ■ בשלב השני מתכננת Desilu רישום למסחר בבורסה בארה"ב ורכישת יתרת 44% ממניות בעלי השליטה ע"י החלפת מניות

המוצר של וונטייז/ צילום: אתר החברה
המוצר של וונטייז/ צילום: אתר החברה

אולפן הסרטים האמריקאי Desilu Studios רוכש את מניות בעלי השליטה בחברת וונטייז . וונטייז עוסקת בפיתוח והפצת פלטפורמת תוכן וטלוויזיה רב-ערוצית על גבי האינטרנט (OTT). האולפן ירכוש את מניות בעלי השליטה נועם יוספידיס, אורן לוי ודין סלומון.

על-פי ההסכם שנחתם, מתבצע כעת השלב הראשון בעסקה, בו ירכוש האולפן 10% מהמניות במזומן ולפי שווי של כ-50 מיליון דולר (כ-174 מיליון שקל). בשלב השני מתכננת Desilu רישום למסחר בבורסה בארה"ב ורכישת יתרת 44% ממניות בעלי השליטה באמצעות החלפת מניות.

יוסיפידוס וסולומון ימשיכו לשמש בתפקידיהם בחברה ובדירקטוריון. כמו כן התחייבה הרוכשת להצביע בעד העסקתם של בעלי השליטה לתקופה מינימלית של 36 חודשים.

Desilu הוא אולפן סרטים שיצר בין היתר את "מסע בין כוכבים", סדרת "משימה בלתי אפשרית", "הבלתי משוחדים" ו"אני אוהב את לוסי". שווי האולפן מוערך בכ-2 מיליארד דולר, ובראשו עומד המיליארדר צ'רלס ב' הנסלי. מרכז פעילותו נמצא בלוס אנג'לס, קליפורניה.

נועם יוספידיס, מנכ"ל וונטייז, מסר: "דסילו הוא התגלמות הסטודיו הקלאסי של הוליווד עם טוויסט מודרני, בעל חזון מתקדם על קולנוע, טלוויזיה, טכנולוגיה וחוויות שמובילות לרמה חדשה של בידור ותוכן. רכישה זו תיצור זן חדש של מותגי תוכן מתקדם בעלי איכות בלתי מתפשרת, חוויה והפצה גלובלית. הצורך של האולפן בזרוע טכנולוגית וביכולת להגיע ישירות לצרכן התוכן הגלובלי על-ידי טכנולוגיות סטרימינג ו-OTT, הביאו את Desilu לחבור אלינו כמי שיובילו את הזרוע הטכנולוגית שלהם קדימה". 

צ'רלס ב' הנסלי, יו"ר ומנכ"ל Desilu, מסר: "החזון שלי מהיום הראשון היה לספק את התוכן שלנו ישירות לצרכנים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. הטכנולוגיה שמביאה איתה Vonetize תשנה את כללי המשחק בעבורנו ותרחיב את טביעת הרגל הגלובלית שלנו בצורה משמעותית".

כאמור וונטייז עוסקת בפיתוח והפצת פלטפורמת תוכן לאספקת שירותי תוכן על-פי דרישה (Video On Demand - VOD), במסגרתם מציעה החברה תכנים מסוגים שונים לצפייה על בסיס מנוי, השכרה חד-פעמית, רכישה, או צפייה ללא תשלום מבוססת פרסומות.