שחקן מעו"ף: הציבור מסתער על כל האפיקים

הציבור כאן באטרף ומה שמכר בינואר – פברואר הוא מנסה להשלים במרץ ■ לא יעזור להסביר שבאג"ח ארה"ב מקבלים כמעט 3% אל מול אג"ח חברות מקומיות, חלקן קיקיוניות, המספקות 1.5% במקרה הטוב – הרכישות תימשכנה

המסכים האדומים בוול סטריט / רויטרס - Lucas Jackson
המסכים האדומים בוול סטריט / רויטרס - Lucas Jackson

בסקירתנו מהשבוע החולף הערכנו כי מרבית המהלך הירוק כבר מאחרינו ופנינו לדשדוש מוחלט. באותה נשימה הוספנו כי אין לסיפור האמריקני-צפון קוריאני חשיבות מעבר לעניין הנקודתי, שגולם זה מכבר בשוק, ולכן גם וול סטריט תתקשה למצוא קטליזטור להתקדם.

בהתאם הצענו אסטרטגיה המניחה דשדוש (כמעט) מוחלט עם טווח תנועה של עד מחצית האחוז לכיוון לערך ובפועל ניתן היה לסגור האסטרטגיה מדי יום בשל אפס תנועה וסיכום שבועי ללא שינוי.

השבוע אנו מתחילים המסחר לאחר סופ"ש מבלבל למדי. היפוך בניו יורק בחמישי אבל כזה שלא בא לידי ביטוי בעליה בסטיה; חוסר יכולת להתקדם אבל מצד שני תמיכה המגיעה משום מקום פעם אחר פעם ומונעת רצף יומיים דרמטיים. לאן שלא מביטים, לא מקבלים תמונה ברורה בטח כשמדד ה- s&p דורך במקום ואילו הנסד"ק קובע שיאים חדשים. הערכתנו כי מגמת העליה תמה בעינה עומדת אבל בכדי שנוכל לדבר על מגמה שלילית ולא דשדוש רחב, יש למצוא קטליזטור אמיתי בשוק שחסרונו כרגע בולט.

יתכן ומהלך שכזה יגיע השבוע מכיוון הריבית. האם יו"ר הפד החדש יהא מספיק אמיץ בכדי להקפיץ הריבית ב 0.5% ולא ב 0.25% כפי שמגלם השוק? העקום מתמחר כרגע 0 סבירות למהלך שכזה אבל אם מחפשים "סיי" של נגיד חדש הרי שאין טוב ממהלך מפתיע מאין זה. חשוב מכך, השוק האמריקני ממש זועק להעלאת ריבית בקצב מואץ כשהסביבה האינפלציונית מתחילה לרתוח ולפד הסטוריה של תגובה מאוחרת. גם אם מהלך שכזה לא יצא לפועל, חשוב יהיה לעקוב אחר ההודעה הנלוות - אין מדובר ביאלן שהיתה מרדימה השוק באפס כריזמה והודעות צפויות אלא משהו קצת יותר מ"הצד של טראמפ". לא באמת ברור מה יהיה נוסח ההודעה ובהחלט יתכן כי אמירות בסגנון יש מקום לרסן האינפלציה במהירות או רמיזה על האצה בקצב נסיגת תכנית הרכישות יכולים להכניס את וול סטריט לסחרור. לא דרמטי ולא כבינואר אבל 2-3% שבועי בהחלט אפשרי.

כמה מזה יחלחל לת"א? כרגיל מעט מאוד. הציבור כאן באטרף ומה שמכר בינואר - פברואר הוא מנסה להשלים במרץ עם הסתערות על כל האפיקים. לא יעזור להסביר שבאג"ח ארה"ב מקבלים כמעט 3% אל מול אג"ח חברות מקומיות, חלקן קיקיוניות, המספקות 1.5% במקרה הטוב - הרכישות תימשכנה. כל עוד אין חשש למפולת מעבר לים, כאן נראה ירידות אבל מתונות להחריד.

אי לכך האסטרטגיה המתאימה הבוקר (מדד 1506) הינה כזו המניחה פוטנציאל מהלך מוגבל מטה וטווח הגנה רחב: כתיבת PUT 1500 ; כתיבת CALL 1500; קנית PUT 1470 שבועי; קנית CALL 1530 שבועי.

אוכף קלנדארי בו אין כמעט עלות להגנה ומאפשר מחד לסגור בתרחיש ירידה לרמת 1500, ומאידך למי שמחפש תשואה חריגה (לא מומלץ) להמתין ולהנות מטווח הגנה של 20 נקודות לכיוון, וסה"כ 1.5% לערך מרמת 1500 לכל צד שלא יהא.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.