מנרב ומגוריט יבנו פרויקט להשכרה ארוכת טווח בבאר יעקב

הפרויקט עתיד לכלול שלושה בנייני מגורים בני 18 ו-25 קומות ■ בפרויקט יבנו קומות מסחר ותעסוקה בשטח של כ-500 מ"ר

הדמיית פרויקט שכירות ארוכת טווח באר יעקב/ צילום: Arceffect
הדמיית פרויקט שכירות ארוכת טווח באר יעקב/ צילום: Arceffect

פורסמו תוצאות המכרז לבנייה, הפעלה ותחזוקה של פרויקט שכירות ארוכת טווח בבאר יעקב. מדובר במכרז שפורסם על ידי החברה הממשלתית לדיור להשכרה, דירה להשכיר, ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י), הכולל מתחם בו ניתן לבנות 234 יחידות דיור להשכרה עם 500 מ"ר למסחר ותעסוקה. במכרז זכתה הצעה משותפת של חברת מנרב וקרן הריט מגוריט שהציעו 51.5 מיליון שקל בעבור המגרש. נציין כי זה כבר המכרז הרביעי בו זוכות שתי החברות במשותף בתחום בניית מתחמי דיור להשכרה. המכרזים הקודמים בהם זכו מנרב ומגוריט ממוקמים בראשון לציון, חולון וירושלים - 415 יחידות דיור להשכרה סך הכל.

המגרש בו זכו החברות כעת ממוקם בשכונה חדשה שעתידה להיבנות בחלקה הצפוני של באר יעקב. השכונה עתידה לכלול כ-920 יחידות דיור חדשות, שטחי מסחר ותעסוקה, מתקני ספורט ונופש, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים. השכונה ממוקמת בקרבת כביש 44 בסמוך לחיבור עתידי לכביש 431.

הפרויקט עצמו אותו יקימו כעת החברות לאחר הזכייה במכרז עתיד לכלול שלושה בנייני מגורים בני 18 ו-25 קומות , מעל קומות מסחר ותעסוקה בשטח של כ-500 מ"ר.

המכרז שווק במודל הסטנדרטי של דירה להשכיר לפיו יושכרו הדירות לתקופה מינימלית של 20 שנה, כאשר בפרויקט זה 50% מהדירות מיועדות להשכרה בשכר דירה מופחת לזכאים (זכאי תוכנית מחיר למשתכן) בהנחה של 20% ממחיר השוק. נציין כי שיעור הדירות בשכר דירה מופחת שעוד על 50% הוא נגזרת מהעובדה שפרויקט זה ייבנה בהתאם לתכנית שאושרה בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל).

"פתחנו את שנת 2018 בהגרלת דירות לזכאים בחיפה בבחירת היזם בשוהם ובפתיחת מכרז בכרמיאל. השתתפות טובי היזמים בהליך המכרז שפתחנו בבאר יעקב, והעובדה שהגענו לתמורה משמעותית בעבור הקרקע, מעידה על הבעת אמון של היזמים בפרויקטים של דיור להשכרה", כך עוזי לוי, מנכ"ל החברה הממשלתית דירה להשכיר. עוד אמר לוי היום כי: "כל פרויקט נוסף של דיור להשכרה מגדיל את היקף יחידות הדיור להשכרה ויוצר אלטרנטיבה אטרקטיבית לשוכרים לטווח ארוך. בזמן הקרוב תפרסם החברה מכרזים באזורי ביקוש נוספים".

שר האוצר, משה כחלון, אמר היום עם פרסום תוצאות המכרז כי : "בזה אחר זה רושמים הפרויקטים לשכירות ארוכת טווח הצלחה וסוחפים את מיטב החברות, מה שממחיש את הצורך הציבורי בפרויקטים מסוג זה. פרויקטים לשכירות ארוכת טווח תופסים את מקומם כפרויקטים המבוקשים ביותר לצד תכנית "מחיר למשתכן". פרויקטים אלה נותנים מענה מצוין, ארוך טווח ובמחיר מופחת לאלו שלא מעוניינים לרכוש דירה בלב אזורי הביקוש. בשנה הקרובה נמשיך ונקצה קרקע לבניית אלפי יחידות דיור לשכירות ארוכת טווח באמצעות חברת דירה להשכיר".

העבודה על מכרז דירה להשכיר בבאר יעקב נעשתה בשיתוף פעולה עם חלי קונטנטה, מנהלת מרחב עסקי מרכז של רמ"י.