חשד: 18 בכירים במשרד החינוך קיבלו במרמה מעל 20 מיליון ש'

בתום חקירה סמויה עלה חשד כי הבכירים ביצעו עבירות גניבה, קבלת דבר במרמה, זיוף ורישום כוזב במסמכי תאגיד ■ עוד עלה כי החשודים יצרו מערך של בדיקת עבודות גמר ופרויקטים בבתי ספר תיכוניים, שהכניסו לכיסם במרמה סכומים מצטברים של עשרות מיליוני שקלים

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

בתום חקירה סמויה, משטרת ישראל עיכבה, החל משעות הבוקר המוקדמות (ב'), 18 חשודים ובהם בעלי משרות בכירות במשרד החינוך, בחשד שקיבלו כספים במרמה, בסכום העולה על 20 מיליון שקל.

ראשיתה של החקירה הסמויה בחודש ינואר 2018, בעקבות תלונה שהתקבלה ממשרד החינוך בעקבות ביצוע בקרה פנימית, שהעלתה חשדות לאי-סדרים חמורים בבדיקת עבודות גמר על-ידי החשודים.

במהלך החקירה הסמויה עלה חשד לביצוע עבירות גניבה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ורישום כוזב במסמכי תאגיד. עוד עלה כי החשודים יצרו מערך של בדיקת עבודות גמר ופרויקטים בבתי ספר תיכוניים, אשר הכניסו לכיסם במרמה סכומים מצטברים שהיקפם עולה על 20 מיליון שקל.

על-פי החשד, חלק מהחשודים הצהירו על בדיקות רבות של בחינות בעל-פה ובכתב שנעשו בשכר שהתקבל מחברה חיצונית (הממומנת על-ידי משרד החינוך), וזאת על חשבון שעות העבודה השגרתיות עליהן גם מקבלים שכר.

עוד עלה החשד כי אחרים הצהירו על בדיקת נבחנים בעל-פה בכמות העולה בהרבה מעל המקובל במהלך שעת עבודה אחת, בגינן קיבלו כספים במרמה.

במסגרת הבקרה הפנימית והחקירה הסמויה עלה חשד נוסף לפיו מספר חשודים נוספים אף רשמו אדם ממשפחתם כבודק בחינות, וזאת למרות שלא הוכשר ולא הוסמך לכך, ובדרך זו גרפו בהונאה ומרמה מאות אלפי שקלים.