עוד הסדר טיעון ב"ישראל ביתנו": בתיה כהן צפויה למאסר ע"ת

בתיה כהן היא אשתו של רמי כהן, שהיה מקורב ל פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר ■ כהן שימש כמנכ"ל משרד החקלאות והיה ממקימי מפלגת ישראל ביתנו ■ בתיה כהן נאשמה אף היא בפרשה, במסגרת תת-הפרשה בנושא איגוד הכדורסל

בתיה כהן  / צילום: שלומי יוסף
בתיה כהן / צילום: שלומי יוסף

הסדר טיעון עם נאשמת נוספת במסגרת פרשת ישראל ביתנו: במסגרת ההסדר, שיוצג מחרתיים (ד') לבית המשפט, בתיה כהן צפויה לקבל עונש מאסר על-תנאי בלבד.

בתיה כהן היא אשתו של רמי כהן, שהיה מקורב לפאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר. כהן שימש כמנכ"ל משרד החקלאות והיה ממקימי מפלגת ישראל ביתנו. בתיה כהן נאשמה אף היא בפרשה, במסגרת תת-הפרשה בנושא איגוד הכדורסל, שבו הואשמה כי סייעה לבעלה (רמי) בעניינים טכניים בלבד.

על-פי כתב האישום, רמי כהן גרף לכיסו עמלה בסך של כ-100 אלף שקל, מתוך תקציב של מיליון שקל שהועבר לפרויקט של איגוד הכדורסל מהכספים הקואליציוניים של מפלגת ישראל ביתנו.

בתיה כהן הייתה רשומה כבעלים הפורמליים של החברה המשפחתית שאליה הועבר התשלום מאיגוד הכדורסל. על-פי כתב האישום, כהן סייעה לבעלה לזייף מסמכים בדיעבד, שלפיהם הכספים הועברו מהאיגוד כשכר על שירותי לובינג שסיפקו כהן ובעלה לאיגוד, ולא כעמלה על עצם העברת הכספים בלבד.

ל"גלובס" נודע כי ההסדר שיוצג ביום רביעי כולל הסכמה בין עו"ד אבי חימי, המייצג את בני הזוג כהן, לפרקליטות - באשר לעובדות המיוחסות לכהן במסגרת האישומים, וכן הסכמה בנוגע לעונש של מאסר על-תנאי בלבד. זאת, בשל המעורבות המינורית יחסית של בתיה כהן במעשים המיוחסים לבעלה במסגרת האישומים.

באשר לרמי כהן, יצוין כי ההליך בעניינו של עודנו מתנהל, וטרם הוכרע דינו.