פיטנגו תבצע אקזיט חלקי מוצלח בחברת הסייבר פורסקאוט

הנפקה המשנית של פורסקאוט יצאה היום לדרך, כאשר רק חלק קטן מההנפקה יהיה גיוס הון לחברה, וחלקה הגדול יהיה הצעת מכר של בעלי מניות קיימים, ובהם פיטנגו ■ מחיר ההנפקה טרם פורסם

חזי ישורון  / צילום: תמר מצפי
חזי ישורון / צילום: תמר מצפי

על רקע פרישתו של רמי ברכה מקרן פיטנגו, יש גם חדשות חיוביות יותר לקרן: פיטנגו צפויה לבצע אקזיט חלקי מוצלח מאוד בחברת הסייבר פורסקאוט, שבה היא מחזיקה כיום בכ-11.4% מהמניות.

ההנפקה המשנית של פורסקאוט יצאה היום (ב') לדרך, כאשר רק חלק קטן מההנפקה יהיה גיוס הון לחברה, וחלקה הגדול יהיה הצעת מכר של בעלי מניות קיימים, ובהם פיטנגו. מחיר ההנפקה טרם פורסם, אך מניית פורסקאוט  נופלת כעת בנאסד"ק ב-12%.

פיטנגו צפויה למכור כ-492 אלף מניות שמהוות כ-11% מההחזקה שלה בחברה, ובמחיר הנוכחי היא תגרוף בהנפקה כ-15 מיליון דולר, ותישאר עם מניות פורסקאוט בשווי של כ-118 מיליון דולר. פיטנגו השקיעה לראשונה בחברה בשנת 2001 כ-4 מיליון דולר לפי שווי של 15 מיליון דולר "לפני הכסף".

מממשים נוספים בהנפקה הם הקרנות אקסל, אמדאוס קפיטל ומריטק, שימכרו מניות בהיקף מוערך של כ-30 מיליון דולר (אקסל), 22 מיליון דולר (אמדאוס) ו-25 מיליון דולר (מריטק).

גם המייסד ויו"ר החברה, חזי ישורון, ימכור מניות בהיקף מוערך של כ-3.5 מיליון דולר, והמנכ"ל מייקל דה-סזארה ימכור מניות בסך כ-6.4 מיליון דולר.

יש לציין כי במסגרת הנפקה הראשונית באוקטובר 2017 הסכימו בעלי המניות על תקופת חסימה שבהלא יוכלו למכור מניות, ותקופה זו מסתיימת ב-25 באפריל. עם זאת, הוסכם עם החתמים על הסרת החסימה כך שיוכלו לממש בהנפקה.

החברה עצמה תנפיק 500 אלף מניות ולגייס כ-15 מיליון דולר.בהנפקה הראשונה החברה גייסה כ-124 מיליון דולר נטו במחיר של 22 דולר למניה.

בסוף 2017 היו בקופת החברה כ-191 מיליון דולר. את כספי הגיוס המתוכנן כעת החברה מתכננת להקצות לצורך תשלום חלק מהניכוי הצפוי של מס במקור והתחייבויות שונות, הנוגעות למניות חסומות שהוקצו לעובדיה.

החברה מספקת אבטחת סייבר לרשת בגישת agentless - כלומר, אספקת התוכנה ללא התקנה בתחנת הקצה - ומגדירה את עצמה כמובילה בשוק אבטחת האינטרנט של הדברים (IoT).