אלביט מערכות: עלייה של 18% ברווח התפעולי ברבעון הרביעי

החברה הציגה עלייה של 3.6% בהכנסות לעומת שנת 2016 לרמה של כ-3.4 מיליארד דולר ■ בנוגע לרכישת תעש, אותה אישר האוצר בשבוע שעבר, מציינים באלביט כי "החברה ממשיכה את השיחות עם הממשלה בקשר לתנאים להשלמת העסקה"

בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי

אלביט מערכות , אותה מנהל בצלאל מכליס, סוגרת את שנת 2017 עם עלייה של 3.6% בהכנסות לעומת שנת 2016 לרמה של כ-3.4 מיליארד דולר. זאת, על רקע שיפור במכירות מערכות יבשה, בעיקר כתוצאה מעלייה במכירת מערכות לוחמה אלקטרונית ומערכות לטנקים באירופה. בנוסף, החברה נהנתה מהעלייה במכירות מערכות אלקטרו-אופטיות כתוצאה מגידול במכירת מערכות מודיעין אווירי, מערכות ראית לילה באסיה-פסיפיק ומערכות הגנת מטוסים באזורים גאוגרפיים אחרים.

מנגד, במכירת מערכות תקשו"ב (מערכות תקשורת ומחשוב) נרשמה ירידה כתוצאה מקיטון במכירת מערכות שליטה ובקרה ומערכות לא מאוישות (UAS) באמריקה הלטינית.

הרווח התפעולי של אלביט, הנמצאת בשליטת משפחת פדרמן, צמח ב-6.7% בשנת 2017 והסתכם בכ-319.3 מיליון דולר (9.5% מסך הכנסות), בין השאר עקב ירידה בהוצאות הנהלה וכלליות שנבעה בעיקר בשל הערכה מחדש של התחייבויות הקשורות לרכישת נכסים ופעילויות בשנים קודמות.

בשורה התחתונה הציגה אלביט עלייה מינורית ברווח נקי שעמד אשתקד על כ-239 מיליון דולר.

ברבעון הרביעי רשמה אלביט גידול של כ-6% בהכנסות, שהסתכמו במיליארד דולר. השורה התפעולית שלה הצביעה על רווח של כ-103 מיליון דולר, שיפור של 18.3% לעומת הרבעון המקביל ב-2016. בשורה התחתונה נרשמה צמיחה של 3.4% ברווח הנקי שעמד על כ-69 מיליון דולר.

צבר ההזמנות של החברה בסוף 2017 עמד על כ-7.6 מיליארד דולר לעומת כ-6.9 מיליארד דולר בסוף 2016. כ-73% מצבר ההזמנות נובע מהזמנות מלקוחות מחוץ לישראל, וכ-65% מצבר ההזמנות מתוכנן לביצוע השנה ובמהלך 2019.

החברה, שמניותיה נסחרות בתל אביב ובוול סטריט, הכריזה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 44 סנט למניה. מניית אלביט מערכות, הנהנית מהגאות בהזמנות לציוד ביטחוני בארץ ובעולם בשנים האחרונות, רשמה עלייה של כ-250% בחמש השנים האחרונות. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-20 מיליארד שקל.

בנוגע לרכישת תעש, אותה אישר משרד האוצר בשבוע שעבר, מציינים באלביט כי "החברה ממשיכה את השיחות עם ממשלת ישראל בקשר לתנאים להשלמת העסקה".

מכליס ציין עם פרסום הדוחות כי "אנו רואים גידול בשורה של תקציבי ביטחון בעולם ועלייה בעדיפות שמקבלים תחומי המיקוד שלנו. הפעילות העסקית שלנו מגוונת מבחינה גיאוגרפית ומתפלגת בצורה כמעט שווה בין צפון אמריקה, אירופה, ישראל ואסיה פאסיפיק, דבר המקנה מימד נוסף של יציבות לעסקינו".

עוד הוא אמר: "הגידול המתמשך בצבר ההזמנות לו היינו עדים ברבעונים האחרונים היתרגם לצמיחה במכירות של 6% ברבעון הרביעי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כל אלה שיפרו את מיצובה של אלביט מערכות כספק בינלאומי מוביל של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לשוק הביטחוני וביטחון הפנים".

בהתייחס לרכישת תעש בידי אלביט, הוסיף מכליס: "נהיה גאים לרכוש את תעש: יש לה זכויות והישגים שתרמו הרבה מאד לביטחון המדינה. אפשר לראות את המהלכים שהובלנו ברכישות קודמות כמו אלישרא, תדיראן תקשורת וסולתם- כדי להבין שיש לאלביט מערכות הניסיון והיכולת להוביל מהלכים כאלה לצמיחה במקוות עבודה, לצמיחה במכירות ובייצוא ולשיפור ברווחיות".