עובדי בנק לאומי יוכלו לממש מניות בשווי של כמיליארד שקל

ראש חטיבת הבנקאות הדיגיטלית תמר יסעור מכרה מניות בשווי של כ-1.8 מיליון שקל • מניית הבנק טיפסה בשנה האחרונה ב-38%, ואף סגרה את הפער מול שווי השוק של בנק הפועלים

תמר יסעור / צילום: תמר מצפי

מניית לאומי  מעוררת עניין בשוק ההון בתקופה האחרונה, לאור השיפורים בביצועי הבנק והמומנטום החיובי שבו היא נמצאת. אלא שנראה שהיא מעוררת עניין מיוחד בימים אלה גם בקרב עובדי הבנק. החל מהיום, יוכלו עובדי לאומי לממש מניות חסומות שקיבלו לפני שנתיים במסגרת הסכם השכר הקודם שנחתם בבנק. מדובר במניות המהוות כ-3% מהון הבנק, כך ששוויין עומד על סדר גודל של כמיליארד שקל.

במקביל לכך, במקרה או שלא, בימים האחרונים מימשו ארבעה מחברי ההנהלה של הבנק מניות שהיו ברשותם בשווי כולל של 3.3 מיליון שקל. מדובר במניות שקיבלו בעבר במסגרת תוכניות תגמול, והן אינן המניות החסומות האמורות שהשתחררו למכירה רק היום.

כך, ראש חטיבת הבנקאות הדיגיטלית תמר יסעור, מימשה קרוב למחצית ממניותיה בבנק ומכרה מניות בשווי של כ-1.8 מיליון שקל; ראש החטיבה הבנקאית דני כהן מימש חלק קטן יחסית ממניותיו, ומכר מניות בשווי של 880 אלף שקל; ראש חטיבת החשבונאות שלמה גולדפרב מימש מניות בהיקף של 550 אלף שקל; ואילו הילה ראש חטיבת משאבי אנוש ערן זיק מימשה מניות בשווי של 136 אלף שקל. נציין, כי היקף המימוש הוא ברוטו לפני מס. גורמים בשוק ההון מספרים כי גם בשנים קודמות מימשו חלק מחברי ההנהלה מניות במקביל.

התזמון למימוש המניות מצוין לעובדי הבנק והוא מגיע ולאחר עליות חדות במניית הבנק שטיפסה בשנה האחרונה ב-38%, ואף סגרה את הפער מול שווי השוק של בנק הפועלים. לאומי נסחרת כיום סביב מכפיל 1 בהון העצמי ובשווי של 33.3 מיליארד שקל. למרות שהמניה נמצאת בשיאה, בלאומי משדרים כי יש לה עוד לאן לטפס.

הבנק מבטא את העמדה הזו בכך שהודיע בתחילת החודש כי הוא יוצא בתוכנית לרכישה עצמית של מניות בשווי של כ-700 מיליון שקל, שעשויות לקלוט חלק מההיצע של העובדים שייבחרו למכור את המניות. התוכנית תצא לפועל החל מתחילת החודש הבא.