המהדורה של ערוץ 20 תעלה ביום א' בהגשת דנה סומברג

השידור של מהדורת חדשות יומית מתאפשר כעת לאחר תקופה ארוכה שבה ביקשו בערוץ לעשות זאת ■ המנכ"ל שכי פרנץ: "נלחמנו על האפשרות להשמיע קול חדש ושונה, וכעת עלינו לקיים"

חדשות ערוץ 20 / צילום:  נדב כהן יונתן
חדשות ערוץ 20 / צילום: נדב כהן יונתן

ערוץ 20 הודיע היום (ד') כי מהדורת החדשות המרכזית שלו תעלה ביום ראשון בשבוע הבא, ותשודר מדי ערב ב-20:00 בהגשת העיתונאית דנה סומברג.

בערוץ מבקשים מזה זמן רב להעלות מהדורת חדשות יומית שתהווה תחרות לשלוש מהדורות החדשות בערוצי הברודקאסט, והמהלך התאפשר כעת לאחר חקיקה מיוחדת שעברה לאחרונה בכנסת והעבירה את הערוץ - יחד עם שלושת "הערוצים הייעודיים" האחרים - מאחריות מועצת הכבלים והלוויין לאחריות הרשות השנייה.

מערוץ 20 נמסר היום כי לצידה של סומברג ידווחו כתבי ופרשני "חדשות ערוץ 20" מהאולפן וממוקדים שונים ברחבי הארץ, בהתאם לאירועי היום. עם הכתבים והפרשנים הללו נמנים כיום הפרשן המדיני של הערוץ שמעון ריקלין, הכתב המדיני אלירן טל, הכתב לענייני צבא וביטחון נועם אמיר, הכתב לענייני משטרה ומשפט לירן לוי והכתבת לענייני התיישבות טל מאיר. בערוץ מתכוונים להודיע במהלך התקופה הקרובה על גיוס כתבים ופרשנים נוספים.

המהדורה, שתעלה כאמור ב-20:00, תימשך 75 דקות מדי ערב, בדומה למהדורה של ערוץ 10, ובשונה מהמהדורות של חברת החדשות ושל תאגיד "כאן" שנמשכות שעה. סומברג תגיש את המהדורה 4 ימים בשבוע, וביום הנוסף היא תוגש על-ידי ליטל שמש. דנה בהט-אפלבאום תערוך את המהדורה.

עם ההודעה על יציאתה לדרך של מהדורת החדשות המרכזית, הודיעו היום בערוץ גם על שאר התוכניות שיעלו מדי ערב. בתום מהדורת החדשות תשודר תוכנית בשם "כולם ב-20" שתוגש על-ידי בועז גולן. גולן, מייסד אתר החדשות 0404, הצטרף לאחרונה לערוץ כעורך החדשות הראשי שלו. לאחר מכן, בשעה 22:00, תשודר "הפטריוטים" בהגשת אראל סג"ל, ובשעה 23:00 מהדורת חדשות לילית ותוכניתו של אמיר איבגי "היום הזה".

דנה סומברג מסרה היום: "אני גאה ונרגשת להוביל את מהדורת החדשות של ערוץ 20. עברנו קשיים רבים עד שהגענו לרגע הזה שבו מאפשרים לנו לשדר חדשות שנותנות במה לקולות נוספים בשיח הישראלי".

בועז גולן מסר: "מערוץ 20 יוצאת הבשורה לעם ישראל עם מהדורת חדשות מאוזנת, מגוונת וישראלית, שתשקף ותיתן מענה לכלל הקולות בארצנו".

שכי פרנץ, מנכ"ל ערוץ 20, מסר: "כמי שליווה את ערוץ 20 מימיו הראשונים ומכיר את המאבקים והמשאבים הרבים שהושקעו בזכות הלגיטימית של הערוץ לשדר חדשות, זהו רגע מרגש לו שותפים כל אנשי הערוץ. נלחמנו על האפשרות להשמיע קול חדש ושונה בתקשורת הישראלית, וכעת עלינו לקיים".