בני מנשה ואבי מורגנשטרן הקימו משרד פרסום המתמחה בצעירים

המשרד ייקרא "fresh" וינוהל על ידי רביד מזור, עד לאחרונה סמנכ"לית המדיה של זרמון גרופ ■ מנשה מגיע מתחום ההפקה והאמרגנות ומורגנשטרן הוא בעלי חברה המתחמה במסחור מוצרים ■ באחרונה פנו השניים ליוטיוברים מובילים במטרה ליצור עמם שיתוף פעולה

משרד פרסום / צילום: שאטרסטוק
משרד פרסום / צילום: שאטרסטוק

גורם חדש נכנס לתחום הפרסום לצעירים ובני נוער: ל"גלובס" נודע, כי המפיק והאמרגן בני מנשה חבר לאיש קבוצת "ידיעות אחרונות" לשעבר אבי מורגנשטרן והשניים מקימים במשותף משרד פרסום המתמחה בצעירים. עוד נודע, כי שם המשרד יהיה fresh והוא ינוהל על ידי רביד מזור - עד לאחרונה סמנכ"ל המדיה של זרמון גרופ.

מנשה ומורגנשטרן עוסקים שנים ארוכות בתחום המדיה, התוכן והבידור. מורגנשטרן עבד במשך 12 שנים ב"ידיעות אחרונות", שם שימש כמנכ"ל כתבי עת ילדים ונוער של הקבוצה, ומתוקף תפקידו היה אחראי על המגזינים "עולם הילדים", "ראש 1" וחטיבת המותגים של "ידיעות". לאחר פרישתו מהקבוצה הוא הקים יחד עם איש המדיה ישראל דיאמנט את "מדיו גן" המתמחה במסחור מוצרים. כך למשל, הוא אחראי בין היתר על המסחור בישראל של קבוצות הכדורגל ברצלונה וריאל מדריד, וכן על התוכן של יוניברסל סטודיו.

בני מנשה מגיע מתחום ההפקה והאמרגנות: במשך כמה שנים הוא היה שותף של המפיק יואב גרוס. לאחר שהשותפות בין השניים התפרקה, הוא המשיך להיות מפיק של תוכן לטלוויזיה, בעיקר לערוץ רשת, ופועל גם כאמרגן המביא הפקות ואומנים לארץ ושותף בארומה מיוזיק. מנשה כבר ניסה להיכנס בעבר לתחום הפרסום - אך באופן אחר: הוא התמודד על הזיכיון לשיווק זמן הפרסום של תאגיד השידור הציבורי "כאן", אך לא זכה.

עתה מתעתדים מנשה ומורגנשטרן לשלב כוחות כדי לנסות לתת מענה של 360 למפרסמים בכל הקשור לבני נוער - על כל הקו שבין קמפיינים, אירועים וייצוג אמנים. כך למשל, בשבועות האחרונים הם פנו למספר יוטיוברים בניסיון לשכנע אותם להרים פעילות משותפת.

בני נוער וצעירים מהווים קהל יעד חשוב עבור רוב המפרסמים הגדולים בארץ ובעולם, אך באופן פרדוקסלי למרות היקף התקציבים ההולך וגדל של שיווק ופרסום הפונה אליהם, אין כמעט סוכנויות ישראליות המתמחות בפלח שוק זה. השחקנית המשמעותית הדומיננטית היחידה בתחום היא טינק שבבעלות יניב ויצמן. החברה קיימת כבר למעלה מ-13 שנה, אך בשנים האחרונות מאז שויצמן הפך לבעלים המלא בה, תפסה פעילותה נפחים גדלים והולכים. כיום, בנוסף ליצירת קמפיינים, טינק משמשת גם כסוכנות ליוטיוברים ויוצרי רשת, מפעילה מחלקות לפיתוח תוכן ופורמטים דיגיטליים ואפילו עוסקת בזכויות שיווק קמפיינים לאינסטגרם.

טינק היא כמעט היחידה שבמהלך אסטרטגי הרחיבה את תחום הצעירים והפכה מזוהה עמו לגמרי. עם זאת, ישנן עוד מספר סוכנויות מתמחות בשוק, בהן ג. קיד של ג. יפית או ציבלין פרסום לצעירים, אך הן נתפסות יותר כממוקדות פרסום ופחות כפעילות באירועים וייצוג.