מתפקדי מרצ יבחרו היום יו"ר חדש. או שאולי חדשה?

הקלפיות יפתחו בשעה 12 בצהריים ■ שני המועמדים הם ח״כ תמר זנדברג ומנכ״ל שלום עכשיו לשעבר אבי בוסקילה

מפלגת מרצ / צילום: אלון רון
מפלגת מרצ / צילום: אלון רון

היום, החל מן השעה 12 בצהריים יוכלו למעלה מ-31 אלף חברי מפלגת מרצ להצביע בבחירות לראשות המפלגה. שני המועמדים הם ח״כ תמר זנדברג ומנכ״ל שלום עכשיו לשעבר אבי בוסקילה. במרצ התנהל ויכוח קשה בשנה האחרונה בנוגע להעברת זכות הבחירה מידיה של ועידת מרצ, שהיתה הגוף ששלט במפלגה עד היום, לידיהם של המתפקדים. בזכות שינוי החוקה, מהלך שהובילה יו״ר מרצ זהבה גלאון והפעיל החברתי אבי דבוש ואפשרה התפקדות של חברים חדשים עד לפני חודש, התפקדו כ 15 אלף איש למפלגה. בנוסף, לקראת הבחירות הבאות לכנסת ה 21 יוכלו מתפקדים אלה גם להשפיע על מבנה הרשימה לכנסת.

מערכת הבחירות במרצ היתה מפתיעה, באופן יחסי. שני המנהיגים הותיקים של המפלגה, גלאון וח״כ אילן גילאון פרשו במפתיע. גלאון אחרי שניתחה את שיעור התמיכה בה כפי שעלה מן הסקרים הפנימיים וגלאון, לאחר מחלה ואשפוז שהקשו עליו להמשיך בקמפיין. דבוש פרש גם הוא לפני מספר שבועות. חברי הכנסת של מרצ, גילאון ורוזין, וכך גם דבוש הודיעו שהם תומכים בזנדברג. כך או כך, התהליך במרצ עשוי להיות בעל השפעה גדולה על השמאל בישראל. ההצטרפות של מתפקדים רבים, יחד עם מנהיגות צעירה יותר במפלגה הביאו בשבועיים האחרונים גם לקפיצה של המפלגה בסקרים. כמו בכל מערכת בחירות פנימית, מרצ עשויה להינות מתופעת ה״באמפ״ קפיצה מעלה זמנית בסקרים, אך החולשה הנוכחית של מפלגת העבודה ממריצה עוד תומכים למפלגה הקטנה.

קלפיות מרכזיות כמו בגני התערוכה ובבית העיתונאים ברחוב קפלן בתל-אביב, והקלפי בירושלים יהיו פתוחות החל מן השעה 12. בשעה 14:00 יפתחו קלפיות ביפו, רמת גן, חיפה והרצליה.

בשעה 15:00 יפתחו הקלפיות בכפר סבא, הרצליה, גבעתיים, ראשון לציון, כפר קאסם, רמת השרון, רחובות, רעננה, הוד השרון ופתח תקווה. בשעה 16:00 יפתחו הקלפיות בבאר שבע, אשקלון ֿאשדוד, מודיעין, מבשרת ציון, טייבה, חולון, קרית אונו, נתניה, ראש העין, טירה, זמר, ג׳לג׳וליה, פרדס חנה, קרית טבעון וגן שמואל. שאר קלפיות מרצ יפתחו החל מן השעה 17:00.

ההצבעה תימשך עד לשעה 22:00 בלילה וההכרזה על המנצח/ת תימסר סביב השעה 22:30 באירוע בגני התערוכה.