Skyline AI מגייסת 3 מיליון דולר מקרן סקויה קפיטל

החברה פיתחה טכנולוגיות בתחום השקעות נדל"ן המבוססות על בינה מלאכותית, המנתחות באופן רציף יותר מ-130 מקורות מידע ■ מדובר בהשקעת סיד

מימין לשמאל- אמיר לייטרסדורף, אור הילטש, עירי עמירב וגיא ציפורי / צילום: סער ברודסקי
מימין לשמאל- אמיר לייטרסדורף, אור הילטש, עירי עמירב וגיא ציפורי / צילום: סער ברודסקי

חברת Skyline AI גייסה השקעת סיד של 3 מיליון דולר מקרן סקויה קפיטל. החברה פיתחה פלטפורמה לחיזוי בתחום הנדל"ן, בתקווה לשנות את שוק הנדל"ן המסחרי מתחום המבוסס על הנחות והערכות למדע מדויק.

"ההשקעה תלך בעיקר על הפיתוח, ועל הרחבת הפעילות בארה"ב. אנחנו פונים לשוק האמריקאי כי מיפינו את כל נכסי הנדל"ן בארה"ב ושם המומחיות שלנו", אמר מנכ"ל החברה ואחד ממיסדיה, גיא ציפורי בשיחה עם "גלובס". ציפורי סיפר שהחברה פיתחה טכנולוגיות בתחום השקעות נדל"ן המבוססות על בינה מלאכותית, המנתחות באופן רציף יותר מ-130 מקורות מידע. על בסיס נתונים אלה היא אמורה לבצע חיזוי סיכון, תשואה וערך עתידי של כל נכס בארה"ב, עבור גופי קרנות ומשקיעים מוסדיים, הפועלים בשוק הנדל"ן המסחרי בארה"ב.

Skyline AI שיתפה פעולה עם גופי השקעה אלה בפיתוח המוצר ולדברי ציפורי, בימים אלו החברה סוגרת את עסקאותיה הראשונות עם מספר לקוחות."אנחנו חוברים לגופי השקעות ענקיים בארה"ב ונותנים להם לנתח עסקאות ספציפיות שמעניינות אותם על גבי הפלטפורמה. בתמורה אנחנו מקבלים את הזכות להשתתף איתם בעסקה - בהנחה שנרצה להכנס", הוא הסביר את המודל העסקי של החברה.

"הפלטפורמה מזכירה מפה של גוגל, שלצד כל נכס על המפה אפשר לראות מידע על הנכס ותחזיות על מה יקרה עם הנכס בשנים הקרובות. על כל נכס יש לנו למעלה מעשרת אלפים דאטה פוינטס שעל בסיסם אנחנו מייצרים את הפרדיקציות. אנחנו אוספים גם מידע נדל"ני וגם מידע שעשוי להשפיע על מחירי נדל"ן כמו דמוגרפיה, חינוך ופשיעה.

"יש לנו קבוצה אחת של אנשי 8200 שזה התפקיד שלה. לדוגמה, אנחנו משתמשים בתמונות לוויין כדי לחלץ נתונים אודות קצב הפיתוח בשכונה מסויימת. המידע הזה לא קיים בצורה גולמית, אז אנחנו מפיקים אותו בעצמנו. אחרי זה, עם צוות של דאטה סיינטיסטס, אנחנו מוציאים תחזיות על מה השווי של נכסים בארה"ב ומה יהיה השווי שלהם בשנים הקרובות. לצורך כך אנחנו משתמשים בעיקר במודלים של Deep Neural Network ". זהו מודל בינה מלאכותית שמעבד כמויות גדולות של מידע ומפיק תחזיות באופן שאמור לחקות את פעילות מערכת העצבים של המוח האנושי. במקרה הזה המודל מחקה סוכן נדל"ן מנוסה, שיודע להעריך שווי של נכס באופן מדויק ואינטואיטיבי.

מאחורי Skyline AI עומדת קבוצת יזמים סדרתיים: גיא ציפורי (מנכ"ל), אור הילטש (סמנכ"ל טכנולוגיות), עירי עמירב (CRO) ואמיר לייטרסדורף (יו"ר). הם עובדים יחד מאז 2007 ומכרו שלוש חברות בעבר, שתיים מהן יחד: מכירת StreamRail לאיירון סורס שהציעה פתרון וידאו מבוסס בינה מלאכותית, חברת Visionize שנמכרה לחברת האנטי וירוס AVG, ו-Movota שנמכרה לתאגיד Bertelsmann. "מה שהיה משותף לחברות שלנו זה שכולן התעסקו בביג דאטה ו-AI , בתחום שונים כמו בריאות ואבטחה, והיום אנחנו מביאים את היכולות האלה לעולם הנדל"ן. זהו שוק ענק שמגלגל טריליונים בכל שנה, אבל עד היום לא הצליח לעמוד בקצב ההתפתחות הטכנולוגית של העשורים האחרונים".

ת.ז:

■ שנת הקמה: 2017

■ תחום: ריל-טק

■ מייסדי החברה: גיא ציפורי (מנכ"ל), אור הילטש (סמנכ"ל טכנולוגיות), עירי עמירב ( CRO ) ואמיר לייטרסדורף (יו"ר).

לחברה משרדים בתל אביב בהם מועסקים 15 עובדים.