ברגל ימין: עדיקה והולמס פלייס שיפרו את רווחיהן ב-2017

הרווח הנקי של רשת האופנה המקוונת קפץ ב-88% ברבעון הרביעי אשתקד, ומאז ההנפקה איבדה המניה 6% ■ הרווח של רשת מכוני הכושר הוכפל לכ-13 מיליון שקל, והמניה סביב רמתה בהנפקה

דדי שוורצברג / צילום: עדיקה
דדי שוורצברג / צילום: עדיקה

חברת האופנה המקוונת עדיקה סטייל , שהשלימה באמצע החודש הנפקת מניות והצעת מכר בהיקף כולל של כ-48 מיליון שקל (כ-25 מיליון שקל לתוך החברה), פרסמה הבוקר דוחות טובים לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה.

עדיקה, ש-69% ממניותיה מוחזקות על-ידי רשת גולף, הציגה קפיצה של 66% בהכנסות אשתקד, לעומת 2016, לרמה של 81.4 מיליון שקל (כ-66 מיליון שקל באמצעות אתרי עדיקה וכ-15 מיליון שקל מאתרי גולף). הקפיצה בהכנסות באה על רקע מעבר הולך וגובר של צרכנים, בארץ ובעולם, לקניית פריטי אופנה באינטרנט, על חשבון קנייה בחנויות המסורתיות.

ברווח הגולמי של החברה נרשמה עלייה של 63% לכ-49 מיליון שקל, והשורה התפעולית הצביעה על רווח (לפני הוצאות תשלום מבוסס מניות) של כ-8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.5 מיליון שקל ב-2016.

בשורה התחתונה הציגה עדיקה רווח נקי של 866 אלף שקל, לעומת הפסד של כ-3 מיליון שקל בשנת 2016. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בשנת 2017 בכ-10 מיליון שקל, קפיצה של 215% לעומת 2016.

ברבעון הרביעי אשתקד רשמה עדיקה קפיצה של 55% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2016, לרמה של כ-27.5 מיליון שקל, הרווח התפעולי (לפני הוצאות תשלום מבוסס מניות) קפץ ב-107% לכ-4.8 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-3 מיליון שקל, צמיחה של 88% לעומת הרבעון המקביל.

עדיקה, שנוסדה ב-2011 על-ידי דדי שוורצברג (מנכ"ל החברה) ועדי רונן, עוסקת בעיצוב ובשיווק פרטי אופנה, ובהם מוצרי הלבשה, הנעלה ואופנת בית תחת המותג Adika, וכן בשיווק ובהפצה של מוצרים משלימים של מותגים בינלאומיים נוספים, ובהם אדידס, ריבוק, Vans ועוד.

קהל לקוחותיה הוא נשים בגילים 45-15, בעיקר בין הגילים 18 ל-25, ולפי החברה, במהלך שנות פעילותה היא ביססה את מעמדה "כמותג המוביל בשוק האופנה המקוון בישראל, וכפורצת דרך וחלוצה בתחום המסחר הקמעוני המקוון (E-commerce) בישראל".

מלבד אתר האינטרנט מפעילה עדיקה שתי חנויות קמעוניות פיזיות, בדיזנגוף סנטר שבתל אביב ובקריון שבקרית ביאליק, וצפויה תוך חודשים ספורים לפתוח חנות נוספת, בקניון הזהב שבראשון לציון. החברה מעסיקה כ-220 עובדים, מרביתם (יותר מ-100) מוכרים בחנויות שלה.

בעדיקה ציינו בעת ההנפקה, כי מלבד אתר האינטרנט שהיא מפעילה, פועלת החברה "להרחבת פעילותה, באמצעות הקמתה של רשת חנויות קמעוניות פיזיות תחת המותג שלה", שתכלול 10-8 חנויות, וזאת "לצורך ניצול מיטבי של היתרונות הסינרגטיים הנובעים מפעילות מקוונת לצד מכירה קמעונית ישירה".

מניית עדיקה רשמה היום ירידה של 4%, והשלימה נסיגה של כ-6% מאז החלה להיסחר בבורסה. שוויה של החברה עומד על כ-157 מיליון שקל. המנכ"ל שוורצברג ציין היום, כי "שוק הקניות המקוון רק בתחילת דרכו בישראל, וצפוי להמשיך ולצמוח בשנים הקרובות. מיצובה של עדיקה כמובילת שוק יאפשר לה להמשיך ליהנות ממגמה זו".

דוחות טובים גם להולמס פלייס

חברה נוספת שביצעה הנפקה לאחרונה והציגה דוחות חזקים לשנה שעברה היא מפעילת רשת מועדוני הכושר והבריאות הולמס פלייס . החברה, שהצטרפה למועדון החברות הציבוריות בדצמבר האחרון, וגייסה כ-62 מיליון שקל לתוך החברה (לצד הצעת מכר בהיקף של כ-32 מיליון שקל), רשמה עלייה של 22% בהכנסות לעומת 2016, שהסתכמו אשתקד בכ-369 מיליון שקל.

התוצאות ב-2017 הושפעו מאיחוד מלא של תוצאות רשת גו אקטיב, שנרכשה במחצית השנייה של 2016 בהשקעה של קרוב ל-100 מיליון שקל, מרכישת מועדון גרייט שייפ, ומהביקוש הגובר לפורמט מועדוני כושר Low Cost (תחת המותג אייקון פיטנס).

מספר המנויים הממוצע של החברה גדל במהלך השנה ב-22%, ונכון לסוף 2017 הסתכם ביותר מ-114 אלף מנויים בסך הכל. בסוף יוני 2017 דובר על 108 אלף מנויים ברשת (לאחר מיזוג גו אקטיב).

הרווח התפעולי של הולמס פלייס, הנמצאת בשליטת חברת גרין לנטרן של השותפים ריצ'י הנטר, יוסף עליאש ודניאל בן רעי, זינק אשתקד ב-138%, לרמה של 14.5 מיליון שקל.

בשורה התחתונה הציגה הולמס פלייס הכפלה של הרווח הנקי לרמה של כ-13 מיליון שקל. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) גדל אשתקד ב-62% והסתכם בכ-43 מיליון שקל, ותזרים המזומנים השוטף צמח ב-36% לעומת 2016 והסתכם בכ-30 מיליון שקל.

הולמס פלייס, המציגה את התוצאות בדיווח חצי-שנתי, רשמה בחצי השני של 2017 צמיחה של 14% בהכנסות, לרמה של כ-189.3 מיליון שקל, בעוד שהרווח התפעולי והנקי שלה שמרו על יציבות ברמה של כ-7 מיליון שקל, וכ-8.4 מיליון שקל בהתאמה.

הרשת הפעילה בסוף השנה 35 מועדוני כושר בארץ, ועוד 20 מתקני כושר במוסדות ובתאגידים שונים. מניית הולמס פלייס שמרה על יציבות היום, וגם בחודשים שעברו מאז ההנפקה נותרה ללא שינוי. שווי שוק החברה עומד על כ-311 מיליון שקל.

מנכ"לית החברה קרן שתוי ציינה עם פרסום הדוחות, כי "במהלך השנה השקענו מעל 12 מיליון שקל בשיפור המועדונים הקיימים". היא הוסיפה, כי "הולמס פלייס תמשיך להשקיע ולהרחיב את היצע שירותי הערך המוסף שלה".

בדוחותיה מפרטת הרשת כי בין היתר היא מתעתדת לפתוח 7-5 מועדונים נוספים תחת המותג אייקון פיטנס, ולהתחיל הקמת שני מועדונים בחדרה ובכפר סבא, במקביל לשילוב מועדון זאוס לתוך הולמס פלייס.