קמפיין מרצ: איש השטח של גלאון היה יוסי דרוק מן הליכוד

משה קלוגהפט אמר אתמול בערוץ 2 שיעץ לח״כ תמר זנדברג בהתמודדות על ראשות מרצ ■ מאז השטח בוער

זהבה גלאון / צילום: אלון רון
זהבה גלאון / צילום: אלון רון

השטח במרצ בוער מאז התראיין אתמול משה קלוגהפט לערוץ 2 וסיפר שיעץ לח״כ תמר זנדברג בהתמודדות על ראשות מרצ. ח״כ זהבה גלאון, יו״ר מרצ היוצאת בחרה שלא להתראיין ולא לדבר על היעוץ של קלוגהפט, מי שהחדיר לישראל לפני כמה שנים את השיח האלים נגד ארגוני שמאל, ופעילים בולטים בשמאל, רבים מהם מזוהים עם מרצ. במפלגה יש זעם רב על החבירה של זנדברג לקלוגהפט. זנדברג התראיינה היום בבוקר בכלי התקשורת וציינה שיתכן והיוועצות עמו הייתה טעות.

בנוסף, היועץ המשפטי של זנדברג, עו״ד יורם אברהמי בודק היום את שאלת התשלום לקלוגהפט. בפני זנדברג עומדות שתי אופציות: לשלם עבור הייעוץ, שכן לא ניתן לקבל שירות בחינם. האופציה השנייה, לרשום את שווי הייעוץ, שנמשך כחודשיים, כתרומה כספית לקמפיין.

במקביל, נודע ל"גלובס" שגם גלאון נעזרה ביועץ שטח, שמגיע מן הליכוד. יוסי דרוק, מי שבדו״ח הפנימי של מבקר הליכוד (עו״ד שי גלילי) נמצא בטבלת מקבלי השכר בגין ניהול מטה השטח של המפלגה בבחירות 2015, נשכר על ידי גלאון להיות איש השטח שלה.

יצויין, שלא מדובר בייעוץ ערכי-תוכני, אלא בעבודת השטח. גם, גלאון פרשה מן המירוץ לראשות המפלגה לפני כחודש וכך דרוק לא הספיק להשלים את עבודת השטח. זאת ועוד, בניגוד לזנדברג, גלאון לא הסתירה את העסקתו של דרוק ודיווחה על הסכם העסקתו לפי כללי מימון מפלגות כחוק. ברוק עבד בשנים האחרונות עם ראשי ערים, הסתדרות המורים וההסתדרות הכללית.

היועץ הבכיר של גלאון במהלך הקמפיין, היה רועי ילין, מי ששימש כדובר מפלגת מרצ במשך שנים ארוכות.

בתוך כך, ח״כ זנדברג העלתה בעמוד הפייסבוק שלה פוסט ארוך ובו התנצלות בפני בוחרי מרצ. ״כואב לי שכל כך מהר אכזבתי רבים מכם. ולכן אני רוצה להגיד לכם קודם כל - שאני מתנצלת. לעיתים רחוקות מאוד אתם תשמעו מפוליטיקאי ומראש מפלגה התנצלות, אבל אנחנו במרצ לא כמו כל הפוליטיקאים. ב-25 השנים האחרונות התייצבנו תמיד, ללא פחד, לצד ארגוני זכויות האדם והחברה האזרחית. בעשור האחרון ליוותי אינספור מאבקים ומעולם לא ברחתי ממי שאני. אבל מה שקורה הבוקר הוא חסר תקדים. מתקפה חסרת מעצורים עליי, על מרצ ועל השמאל. נושא ההתייעצות עם משה קלוגהפט נופח מעל ומעבר לכל פרופורציה סבירה או הגיונית.״

זנדברג מציינת שם שהיא הייתה בקשר עם קלוגהפט על רקע סדרת טלוויזיה שהוא כתב. ״הוא פנה אלי, אמר לי שהמועמדות שלי מזכירה לו את מועמדותו של בנט. לא נעלמה מעיני העובדה כי אכן הקמפיין שהוביל, הגם שבמחנה אידיאולוגי יריב, היה מוצלח מאד. נפגשתי עמו ארבע פעמים במהלך החודשיים האחרונים - פעמיים בביתו בגבעת שמואל ופעמיים בביתי בת"א. בפעם האחרונה נפגשתי איתו כחמישה ימים לפני הבחירות״ כתבה זנדברג.