מנכ"ל קופיקס צפוי להיפרד מתפקידו - ומשכר עד 2 מ' ש' בשנה

ההערכות בשוק הן כי רמי לוי, שרוכש 20% ממניות קופיקס, צפוי למנות למנכ"ל גורם מטעמו במקום יקי ודמני

יקי ודמני / צילום: יונתן בלום
יקי ודמני / צילום: יונתן בלום

האם כניסתו של רמי לוי תביא גם לסיום תפקידו של מנכ"ל רשת קופיקס ? מנכ"ל קופיקס, יקי ודמני, צפוי לסיים את תפקידו ולפרוש מניהול החברה, וזאת על רקע כניסתה של חברת רמי לוי לשותפות ברשת - כך נודע ל"גלובס". ודמני מונה לתפקיד מנכ"ל קופיקס לפני כ-8 חודשים והחליף את המנכ"ל הקודם של הרשת, חיים אהרון, אשר ניהל את החברה מיום הקמתה.

הצעד הזה צפוי להתרחש ימים ספורים לפני השלמת העסקה בין קופיקס גרופ לרמי לוי, שבמסגרתה ירכוש לוי כ-20% ממניות החברה הציבורית שנמצאת בשליטת מייסדה אבי כץ. השלמת העסקה והקצאת המניות נקבעו ל-1 באפריל, כאשר בתמורה להקצאת מניות קופיקס גרופ לרשת רמי לוי, תקצה רשת רמי לוי לקופיקס מניות רגילות של רשת רמי לוי, ללא מזומנים.

ודמני כיהן בעבר כמנכ"ל אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל, כמנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה וכמנכ"ל רשת אייס, כמנכ"ל טמפו וכסמנכ"ל המכירות והלוגיסטיקה של עלית.

בעקבות סיום תפקידו הצפוי של ודמני בקופיקס, הוא צפוי להיפרד גם מתנאי העסקה מפנקים שהוערכו על-ידי החברה בעד ל-2 מיליון שקל לשנה, בהנחת מתן מלוא המענק לו הוא זכאי. במסגרת תפקידו נהנה ודמני מדמי ניהול המוערכים בכ-1 מיליון שקל לשנה, על בסיס תשלום חודשי של 85 אלף שקל, צמוד למדד ובתוספת מע"מ, וכן הוא זכאי להחזר הוצאות, רכב והטבות נוספות.

ודמני זכאי גם למענק שנתי המבוסס על תוצאותיה של קופיקס, שב-2017 נקבע לו סכום מקסימום של דמי ניהול לחודשיים ומ-2018 עולה לדמי ניהול של 3 חודשים.

עוד קובע ההסכם, כי כל אחד מהצדדים יכול לסיים את ההתקשרות בהסכם הניהול בהודעה מוקדמת של שלושה חודשים מראש, ובמקרה שבו מסתיים ההסכם במהלך השנה, ועדת הביקורת ודירקטוריון קופיקס יהיו רשאים לאשר לודמני "תשלום מענק יחסי".

קופיקס מפעילה רשת של בתי קפה מוזלים באמצעות החברה-הבת אורבן קופיקס. לרשת 134 בתי קפה וכן פעילות בינלאומית ברוסיה, המונה 36 סניפים, ובטורקיה. לצד זאת היא מחזיקה במחצית ממניות רשת המרכולים סופר קופיקס, וקרן גרין לנטרן מחזיקה ב-50% הנותרים.

עם חתימת העסקה בין לוי לבין אבי כץ, היזם והיו"ר של קופיקס, התייחס כץ לאופן קבלת החלטות האסטרטגיות העתידי של החברה, ואמר: "ההחלטות יהיו של רמי. מה שרמי יחליט, אני אצטרף. לא משנה כמה מניות הוא יחזיק, הוא יחליט. אין בסופרים מי שמבין יותר מרמי, ואני אתמוך בכל החלטה שלו. גם אם רמי לוי היה נכנס לקופיקס באחוז אחד, הייתי נותן לו להחליט". ההערכות בשוק הן כי רמי לוי צפוי למנות למנכ"ל גורם מטעמו.

על רקע ההידרדרות בתוצאותיה, רק לאחרונה הודיעה קופיקס כי היא חוזרת למכור את מוצרי הבסיס שלה ב-5 שקלים, בניסיון לשנות את המגמה השלילית שגם השפיעה על המניה שלה, ובמקביל על יצירת תפריט חדש שכולל גם מוצרים במחיר גבוה יותר. זאת לאחר שבעקבות העלאת מחירים של 20% במוצריה, מ-5 שקלים ל-6 שקלים בפברואר אשתקד, הצטמקו מכירות בתי הקפה של קופיקס ברבעון השני של 2017 ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-24 מיליון שקל.