אפל מסתערת על הכיתות: חשפה אייפד לתלמידי בתי ספר

באירוע ההשקה הכריזה אפל על המוצר החדש שלה - אייפד חדש שלתלמידי בית הספר יעלה 30 דולר פחות • המכשיר יהיה בגודל 9.7 אינץ' ויצויד במצלמה אחורית של 8 מגה פיקסל, מצלמת FaceTime קדמית באיכות HD וזיהוי באמצעות Touch ID

השקת האייפד החדש / צילום: ג'ון גרס, רויטרס
השקת האייפד החדש / צילום: ג'ון גרס, רויטרס

חברת אפל  עורכת הערב (ג') אירוע השקה בתחום החינוך. בהזמנה שנשלחה לעיתונאים לקראת האירוע לא היו פרטים רבים, אך הופיע בה המשפט "בואו נצא לסיור לימודי" ( "Let's take a field trip"). בנוסף, נכתב בה כי באירוע ידברו על "רעיונות חדשים ויצירתיים עבור מורים ותלמידים".

אפל הכריזו על אייפד חדש שיתמוך בעיפרון של אפל ופונה לקהל של תלמידי בתי ספר. המכשיר יהיה בגודל 9.7 אינץ' ויעלה 329 דולר, תלמידי בית ספר יזכו למחיר מופחת של 299 דולר. האייפד מצוייד במצלמה אחורית של 8 מגה פיקסל, מצלמת FaceTime קדמית באיכות HD וזיהוי באמצעות Touch ID. יש בו ג'יפיאס ומצפן ולדברי החברה הוא מספק 10 שעות של סוללה. המכשיר החדש יציע תמיכה בדור הרביעי (LTE) בקצבי העברה של עד 300 מגה-ביט. האייפד החדש יצויד בשבב ותיק יחסית, A10 Fusion, שבו עשתה אפל שימוש באייפון 7 ובאייפון 7 פלוס שיצאו לפני שנתיים, אך עם מעבד מהיר ב-40% לביצועי גרפיקה.

בתי ספר יקבלו 200 ג'יגה בייט של אחסון באייקלאוד במכשיר. אפל הציגה באירוע גם עיפרון מוזל מתוצרת לוג'יטק בשם Crayon, שיעלה 49 דולר - מחצית מעיפרון אפל. תלמידים שבכל זאת ירצו לקנות את העיפרון של אפל יזכו להנחה של 10 דולרים, ומחירו עבורם יהיה 89 דולר. לצדו הוצגו קייס חדש של לוג'יטק לאייפד וחיבור למקלדת. ניתן יהיה להזמין את האייפד החדש כבר מהיום והוא יגיע לחנויות בארה"ב כבר השבוע.

החברה משיקה גם אפליקציה חדשה בשם Schoolwork שתהיה זמינה בחינם ביוני ותאפשר לעקוב אחרי ההתקדמות של כל תלמיד. בחברה הדגישו שכל המידע באפליקציה נשמר פרטי לחלוטין. אפליקציה נוספת לאייפד החדש בשם Froggipedia תציע חווית AR בה תלמידים יוכלו לנתח צפרדעים וירטואליות באמצעות העיפרון של אפל. האייפדים יגיעו עם גרסאות שתומכות בעפרון של אפל גם לאפליקציות הפרודוקטיביות Pages ו-Numbers ויאפשרו למספר סטודנטים לחלוק את אותו המכשיר.

באירוע ציין סגן נשיא החברה גרג ג'וסוויאק אמר שכיום יש בחנות האפליקציות של אפל יותר מ-200 אלף אפליקציות הנוגעות לחינוך. מנכ"ל החברה טים קוק אמר במהלך האירוע כי "תמיד האמנו שאנשים עם תשוקה יכולים לשנות את העולם", הוא הוסיף כי "חינוך הוא הגורם שיכול לגרום לשוויון הגדול ביותר בין נשים וגברים". המיקום בו נערכת ההשקה הערב הוא יוצא דופן - בית ספר תיכון בשיקגו, כשלרוב, השקות המוצרים של החברה נעשות במשרדים הראשיים שלה בקופרטינו. האירוע הוא השני אי פעם של אפל שממוקד בחינוך, כשהקודם היה השקת ספר לימוד דיגיטלי ב-2012 בניו יורק.

בעבר, אייפדים ומחשבי מק היו המכשירים העיקריים בשימוש בבתי ספר בארה"ב, אך היום מחשבי כרומבוק של גוגל שנמכרים במחיר אטרקטיבי יותר מהווים 60% מהמכשירים בכתות, לפי חברת המחקר Futuresource. מכשירי אפל מהווים 17% מנתח השוק בתחום החינוך.

ליצרנית האייפון כבר יש פעילות ענפה בתחום החינוך. תוכנית "Everybody Can Code" של החברה, שמבקשת להקנות לכל אחד כלים לתכנון אפליקציות מובייל, התרחבה לאחרונה ל-70 אוניברסיטאות ומכללות באירופה. בינואר החברה הודיעה על שותפות עם לורט מללה יוספזי, זוכת פרס נובל לשלום ב-2014, ועל השקעה בפעילות הצדקה שלה לחינוך נשים, שתסייע להכפיל את מספר המענקים שמממנים חינוך תיכוני לנערות בהודו ובאמריקה הלטינית.
בין אפליקציות החינוך שאפל השיקה לאורך השנים: Swift Playgrounds, המבקשת להקנות כישורי תכנות לסטודנטים נטולי רקע בתחום; Classroom, המיועדת לניהול עבודה כיתתית; iTunes U, המאפשרת לצפות בשיעורים מוקלטים ממספר מכללות; ו-iBooks Author, שמלמדת לעצב ספרים. לאחרונה השיקה החברה אתר בשם Families עבור הורים, שמסביר להם איך להגן על ילדיהם ברשת ולסנן את התוכן שאליו הם עשויים להיחשף במהלך הגלישה.

כדי להקדים את אפל, גוגל הכריזה אתמול על טאבלט חדש - Chromebook Tab 10 ב-329 דולר - מחיר האייפד הסטנדרטי היום. הטאבלט שתייצר חברת אייסר יהיה עם מערכת ההפעלה Chrome OS, זהה לזו שכבר נמצאת במיליוני מחשבי כרומבוק ברחבי כתות בארה"ב.