טליט דיווחה כי היא תחת חקירה בבריטניה - והמניה צנחה ב-9%

רק לפני שבועיים פרסמה חברת הטכנולוגיה הנסחרת בלונדון אזהרת רווח שלישית תוך פחות משנה • ה-FCA חוקר את תזמון הפרסום של מספר נושאים בדוחות המחצית הראשונה של 2017, מאוגוסט האחרון

יוסי פייט / צילום: תמר מצפי
יוסי פייט / צילום: תמר מצפי

בעלי המניות בחברת הטכנולוגיה טליט  "זכו" למנה גדושה של חדשות שליליות מהחברה בחודשים האחרונים, והיום (ג') מגיע מרור נוסף מכיוונה של החברה. טליט, שנסחרת בבורסה המשנית של לונדון (AIM), פרסמה היום דיווח לפיו ה-FCA, הרגולטור הבריטי האחראי על שוק ההון, פתח בחקירה נגד החברה בנוגע לתזמון הפרסום של מספר נושאים שדווחו במסגרת דוחות המחצית הראשונה של 2017, בחודש אוגוסט האחרון.

לדברי טליט, היא שיתפה פעולה באופן מלא עם ה-FCA בכל פניותיו עד כה, ומתכננת להמשיך לפעול כך. בתגובה לדיווח צנחה המניה במהלך יום המסחר בלונדון ב-9%.

לפני מספר חודשים, טליט פרסמה דיווח ובו הכחישה "ספקולציות שפורסמו בתקשורת" לפיהן היא נמצאת תחת חקירת ה-FCA, ומסרה אז שהיא זו שפנתה לרגולטור, וקיבלה בתגובה מכתב ובו מספר שאלות, והיא משתפת איתו פעולה.

טליט מפתחת ומייצרת מוצרים לתקשורת בין מכשירים אלקטרוניים (M2M), כולל יישומי האינטרנט של הדברים (IoT). שווי השוק של החברה עומד על כ-206 מיליון פאונד - כ-1 מיליארד שקל - אחרי ירידה של 56% במחיר המניה בשנה האחרונה. דוחות המחצית שפורסמו באוגוסט, שעומדים במוקד החקירה כעת, כללו מעבר להפסד, הפחתת תחזיות שנתיות והודעה על כך שלא יחולק דיבידנד בגין תוצאות המחצית. בתגובה, מניית טליט צללה אז ב-41.5% ביום פרסום הדוחות.

מאז עברו על החברה טלטלות נוספות. זמן קצר לאחר פרסום הדוחות התגלה שמנכ"ל החברה, עוזי כץ, הסתיר את העובדה שהוגש נגדו כתב אישום בארה"ב, והוא נאלץ לעזוב את תפקידו. תחת ניהולו של מחליפו של כץ, יוסי פייט, שהיה קודם לכן מנהל הכספים ונשיא החברה, טליט פרסמה אזהרות רווח, כשלפי האזהרה האחרונה מלפני שבועיים החברה תדווח על צמיחה מינורית של 1%-1.5% בהכנסות ב-2017, וה-EBITDA המתואם שלה (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יתכווץ ב-58%-63% לעומת 2016. לפי נתוני החברה, ההכנסות אשתקד יגיעו ל-374-376 מיליון דולר, ה-EBITDA ל-20-23 מיליון דולר, והחוב בסוף השנה צמח ב-71% ל-30.2 מיליון דולר.

טליט דיווחה לפני כמה חודשים על כוונתה למכור פעילויות מסוימות, בפרט חטיבת הרכב (automotive) שלה, במטרה להביא לייעול משמעותי של קווי המוצר ולהפחית את בסיס העלויות שלה.