עופר אליהו עוזב את מגדל עם דוח טוב; גידול של 290% ברווח

קבוצת הביטוח, שנמצאת בשליטת שלמה אליהו, הגדילה ב-2017 את רווחיה ל-624 מיליון שקל

עופר אליהו/ צילום: תמר מצפי
עופר אליהו/ צילום: תמר מצפי

רגע לפני שעופר אליהו ויוחנן דנינו עוזבים את מגדל, קבוצת הביטוח של שלמה אליהו רושמת גידול של כמעט פי ארבעה ברווח הכולל השנתי. החברה הציגה היום רווח כולל בהיקף של כ-624 מיליון שקל, שמהווה שיפור של כ-290% ביחס ל-2016 וממצב אותה במקום השלישי בענף הביטוח.

לדברי המנכ"ל היוצא, עופר אליהו, "מגדל בצמיחה משמעותית ולחברה כיום אופק עסקי רחב, תוך היכולת למנף את העוצמות והחוזקות שלה לא רק בביטוח פנסיוני, אלא גם במגוון תחומים נוספים. התוצאות העסקיות שהושגו ב-2017 הן פועל יוצא של השינויים וההתאמות שבוצעו בחברה בשנים האחרונות".

במגדל ציינו כי הרווח השתפר בשנה החולפת, "למרות גידול בהפרשות, בסך כ-306 מיליון שקל לאחר מס, שנבע ברובו מירידת עקום הריבית, בעיקר בביטוח חיים, שתיק פעילותה של החברה בתחום הוא הגדול ביותר בענף". עם זאת, "השפעת הגידול בהפרשות קוזזה על ידי עלייה ניכרת ברווחים מהשקעות".

תוצאות מגדל ב- 2017? (במיליוני שקלים)
 תוצאות מגדל ב- 2017? (במיליוני שקלים)

לגבי הפעילות ציינו במגדל כי סך הפרמיות ודמי גמולים בגמל ובפנסיה הסתכמו ב-2017 ב-21.9 מיליארד שקל - גידול של כ- 11%. בתחום הפעילות המרכזי של הקבוצה - ביטוח חיים וחיסכון ארוך טווח - נרשם שיפור ניכר ברווח, הודות לתשואות החיוביות. זאת, אף ש"בענפי הפנסיה והגמל חלה הרעה בתוצאות כתוצאה משחיקה בדמי הניהול הממוצעים וכן מגידול בהוצאות בענף הפנסיה".

במגזר הביטוח הכללי רשמה מגדל מעבר מהפסד לרווח, בין השאר, הודות ל"שיפור בתוצאות החיתומיות, שהתרכז בעיקרו בביטוח רכב רכוש וענפי רכוש אחרים". גם בבריאות חל שיפור.

במגזר השירותים הפיננסיים, באמצעות מגדל שוקי הון, הציגה הקבוצה שיפור בתוצאות, כתוצאה "מגידול בהכנסות מענף קרנות הנאמנות בשל עלייה בדמי הניהול הממוצעים ובנכסים המנוהלים, וכן מרווח כתוצאה משערוך חלקה של החברה במניות הבורסה". שיערוך המניות בבורסה תרם לבית ההשקעות רווח של 13.5 מיליון שקל. בשורת הרווח הנקי רשם בית ההשקעות מגדל שוקי הון רווח שנתי של 17 מיליון שקל לעומת הפסד קליל ב-2016.

במגדל ציינו, נוסף על כך, כי "בעקבות הנפקת אג"ח, מגדל עברה את סכום ההון הנדרש בכ-0.2 מיליארד שקל כנדרש לפי הסולבנסי לשנת 2024, המבוסס על היתרות לסוף 2016".