איציק עוז שוב ברשימת שיאני השכר עם כ-10 מיליון שקל

עוז, שנמנה עם קבוצת הפניקס אך ששכרו לא מוגבל ע"י החקיקה, עקף את מנכ"לי הפניקס, מנורה ומגדל ביטוח, שהסתפקו ב-2.8-3.5 מיליון שקל

איציק עוז / צילום: איל יצהר
איציק עוז / צילום: איל יצהר

לשמחתם של מעטים בענף הפיננסים המקומי, לא חלה עליהם מגבלת השכר שנקבעה בחקיקה ושינתה את מציאות השכר כפי שהציגו נתוני השכר של חברות הענף ל-2017 שפורסמו עד כה. האחרון מבין אותם חריגים הוא איציק עוז, מייסד סוכנות אגם לידרים, שבזכות היותה מצליחה ורווחית, מייצרת לו גם הון מרשים.

אשתקד הוא נהנה מתגמולים שהתקרבו ל-10 מיליון שקל ושלחו אותו להתברג בין 20 שיאני השכר בבורסה עד כה.

עוז, שמככב כדרך קבע בצמרת שיאני השכר בבורסה בשנים האחרונות, נהנה בסיכומה של 2017 ממענק שמן של 7 מיליון שקל, וזאת בנוסף לדמי ניהול של 2.5 מיליון שקל, שיחד הרכיבו את עיקר עלות העסקתו בפניקס, השותפה שלו בסוכנות הביטוח.

שותף אחר של הפניקס שנהנה מתגמולים נאים הוא הסוכן רן גבעון, שמנהל את הסוכנות כהן גבעון. הוא קיבל 4.7 מיליון שקל שכללו מענק של 2.9 מיליון שקל ושכר של 1.5 מיליון שקל.

מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, הסתפק ב-3.5 מיליון שקל וכמה צעדים אחריו, בהתאם למגבלות שכר הבכירים, ניצבים מנכ"ל קבוצת מנורה מבטחים, ארי קלמן, ומנכ"ל מגדל ביטוח, עופר אליהו, שהסתפקו ב-2.8 מיליון שקל כל אחד.

שיאני השכר הבולטים האחרונים ל=2017
 שיאני השכר הבולטים האחרונים ל=2017

קבוצת אי.די.בי פתוח של אדוארדו אלשטיין, שראשי חברות-הבת שלה כיכבו בימים האחרונים בין שיאני השכר, שלחה כעת בעצמה שני שמות נוספים לצמרת הטבלה.

הראשון מביניהם הוא מנכ"ל אי.די.בי פתוח, שולם לפידות, שעלות העסקתו הצטברה ל-8.5 מיליון שקל - סכום שהספיק לו להצטרף גם הוא ל-20 שיאני השכר ועיקרו תגמול מנייתי בהיקף הקרוב ל-6 מיליון שקל.

אחריו בקבוצה ניצב איל גרינבאום, מנכ"ל חברת אפסילון חיתום, ששנת פעילות מוצלחת של החברה בראשותו סידרה לו מענק של יותר מ-4 מיליון שקל והובילה את עלות העסקתו הכוללת ל-5 מיליון שקל.

שם בולט שמופיע דרך קבע בצמרת שיאני השכר הוא זוהר לוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן סאמיט. עלות העסקתו התקרבה אשתקד ל-7 מיליון שקל - עיקר הסכום עבור שירותי ניהול שהוא מעניק לחברה-הבת סאמיט גרמניה.

בעלי שליטה נוספים שהצטרפו לטבלת שיאני השכר הם משפחות בעלות השליטה בקבוצת הבניה והתשתיות אשטרום. בסך הכול, ארבעת נציגי משפחות גירון, נוסבאום, ליפשיץ ומשורר המנהלים את עסקיה של אשטרום, קיבלו יחד מהקבוצה יותר מ-20 מיליון שקל. גיל גירון, מנכ"ל אשטרום ורמי (אברהם) נוסבאום היו"ר, קיבלו יותר מ-6 מיליון שקל כל אחד - סכום שעיקרו התבסס על מענק של יותר מ-4 מיליון שקל לכל אחד.

עוד בין בעלי השליטה, חמשת בני משפחת שמלצר קיבלו מחברות הקבוצה 17.5 מיליון שקל - 6.6 מיליון שקל לאסי שמלצר, יו"ר שלמה החזקות, 3.6 מיליון שקל לאימו עתליה שמלצר, נשיאת החברה, ואילו אחיו טובי שמלצר הסתפק ב-2.5 מיליון שקל בתפקידיו בחברה.

ישראל רייף, בעלה של עופרה רייף (הבת של עתליה), קיבל מהחברות שלמה נדל"ן ואפקון 4.4 מיליון שקל - 2.5 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר אפקון ו-1.9 מיליון שקל נוספים כיו"ר ומנכ"ל שלמה נדל"ן, ששילמה גם 420 אלף שקל לעופרה רייף בתפקידה כסמנכ"לית קשרי לקוחות בהיקף משרה של 60%.

גם הדוחות המורחבים שמפרסמות החברות הדואליות הוסיפו כמה שמות חדשים לטבלת שיאני השכר, בראשם דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים שקיבל יותר מ-5 מיליון שקל (1.5 מיליון דולר) ואחריו שבתאי אדלסברג, מנכ"ל חברת ציוד התקשורת אודיוקודס שקיבל כ-4.5 מיליון שקל (1.3 מיליון דולר).

חברת ציוד תקשורת דואליות נוספת, אלוט, שילמה לאנדריי אלפנט, המנכ"ל הקודם שלה שנפרד ממנה במהלך חודש פברואר 2017, כ-2.4 מיליון שקל (כ-700 אלף דולר) - עיקר הסכום תגמול הוני, וזאת עבור פחות מחודשיים עבודה.

מי שהחליף את אלפנט בתפקיד, ארז אנטבי, הסתפק בתגמולים של 1.9 מיליון שקל (כ-550 אלף דולר).

עוד בין העוזבים, יונתן בשיא קיבל מחברת הנדל"ן והמטעים מהדרין כ-330 אלף שקל עבור פחות מחודש עבודה בתפקידו כיו"ר בהיקף משרה של 75%, תפקיד ממנו פרש במהלך ינואר 2017. חברת כהן פיתוח מקבוצת דלק של יצחק תשובה, המחזיקה בנתח משותפות חיפושי הנפט והגז דלק קידוחים, שילמה 10 אלף דולר לנכדו של יצחק תשובה, שיר אלרואי, שכיהן שם כדירקטור ו-16 אלף דולר לדירקטור אורי אלדר, חתנו של תשובה.