חברת די פארם מצטרפת לחגיגת הקנאביס הרפואי

חברת רביעית בבורסה בתל-אביב הודיעה היום על כניסתה לתחום הקנאביס • בדומה לחברות האחרות שהודיעו הודעות דומות לאחרונה, ההודעה הובילה לזינוק במניית החברה

חממת קנאביס / צילום:  Leohnard Foeger, רויטרס
חממת קנאביס / צילום: Leohnard Foeger, רויטרס

חברת רביעית בבורסה בתל-אביב הודיעה היום (ד') על כניסתה לתחום הקנאביס. די פארם , אשר כמו טוגדר ומדיוי התנהלה עד כה כשלד בורסאי, הודיעה על כוונתה למזג לתוכה חברה בתחום הקנאביס. בדומה לחברות האחרות שהודיעו הודעות דומות לאחרונה, ההודעה הובילה לזינוק במניית החברה, כאשר אצל די פארם הזינוק הוא קיצוני במיוחד. כרגע נסחרת די פארם לפי שווי של 21.7 מיליון שקל.

די פארם היא בבעלות כפיר זילברמן ויצחק שרם, אשר מתמחים במיזוג פעילויות אופנתיות לשלדים והיו מעורבים גם בחברת הקנאביס הישראלית בריד איט שנסחרה בארה"ב, אך קרסה ולשלד שהכיל אותה מוזגה כעת חברה לטיפול בכינים.

החברה המיועדת למיזוג לתוך די פארם נקראת UNV Medicine ועל פי האתר שלה היא הוקמה ב-2016, כלומר היא ותיקה בשנתיים מרוב החברות הפעילות כרגע בתחום. היא ממוקמת באשקלון ומנוהלת על ידי גולן ביטון ואורן פרג', שפרשו מתפקידי קצונה מצה"ל. באתר החברה נמסר כי פרג' מגיע ממשפחה של חקלאים, ולכן יהיה אחראי על החווה ועל גידול הצמח. 

החברה, כמו החברות שהשתלבו בטוגדר ומדיוי והמיזם בו מעוניינת להשקיע חברת עמיר שיווק הבורסאית, מעוניינת לגדל מוצרי קנאביס לשוק המקומי ולייצוא והיא מעבדת את המוצרים לשמן קנאביס ודבש מועשר בקנאביס. לדברי החברה, מוצריה כבר מאושרים לשיווק על פי התקן האירופאי והישראלי. היא מגדלת את הצמחים בחממות על שטח של 24 ארק (9,700 מ"ר) ומתכננת לפנות לשוק הישראלי והבינלאומי.

ההתלהבות מתחום הקנאביס בבורסה בתל-אביב בחודשים האחרונים, מבוססת על הערכה כי בקרוב תאשר ממשלת ישראל לייצא קנאביס רפואי לחו"ל, אך כרגע הממשלה מתמהמהת במתן אישור כזה, וגם מספר המדינות המאפשרות ייבוא הוא עדיין קטן. רישיונות לשיווק קנאביס רפואי נמצאים בידי מאוד חקלאים, קטנים וגדולים, ואלה צפויים בינתיים להתחרות על השוק המקומי. חלק מן המגדלים פועלים לגדל את הקנאביס מלכתחילה בחו"ל, למקרה של אינתן אישור.

שוק הקנאביס הרפואי העולמי מוערך במיליארדי דולרים, אולם בנוסף לתחרות הגדולה מבין, מתחרים בשוק גם גורמים מקנדה ובכל מדינה צפויה תחרות על השוק המקומי. החברות שהתמזגו לפעילות בורסאית, הציגו תחזיות אופטימיות להכנסות הצפויות מתחום הקנאביס ובהתאם נסקו השויים שלהן במאות אחוזים, אולם עוד לא הסבירו בדיוק מה יבדל דווקא את החברה שלהם לעומת החקלאים האחרים, בעיקר אם אותן חברות תיאלצנה להפעיל את עסקיהן מחו"ל.