וואווי ושיאומי חשפו מכשירים: מי תגיע הכי קרוב לאייפון X?

שתי היצרניות הסיניות יחלו למכור טלפוני דגל חדשים, וההשראה לשניהם ברורה • עדיין לא ידוע מתי שני המכשירים יגיעו לישראל, ולפי שעה לא יימכרו בארה"ב

P20  של וואווי ו-Mi Mix 2S של שיאומי/  צילום: וואווי, שיאומי
P20 של וואווי ו-Mi Mix 2S של שיאומי/ צילום: וואווי, שיאומי

וואווי ושיאומי, שתי יצרניות הסמארטפונים הסיניות הבולטות, חשפו השבוע מכשירי דגל חדשים, שבאופן ברור מנסים להתחרות באייפון X של אפל ואף לחקותו. עיצוב דגמי ה-P20 וה-P20 Pro שוואווי הציגה השבוע באירוע בפריז, מזכיר מאוד את האייפון X: מסך המכסה את המכשיר כולו ומגרעת למעלה. גם ב-Mi Mix 2S החדש של שיאומי המסך מכסה כמעט את כל הצד הקדמי של הטלפון, והחברה אף הצהירה שכמה מהפיצ'רים שלו עדיפים על זה של המתחרה מבית אפל. עדיין לא ידוע מתי שני המכשירים יגיעו לישראל, ולפי שעה לא יימכרו בארה"ב.

ל-P20 של וואווי יש מסך LCD ברזולוציית FHD בגודל 5.8 אינץ', והמגרעת בראשו כוללת מצלמת סלפי ברזולוציית 24 מגה-פיקסל. הוא מצויד במערכת של שתי מצלמות אחוריות, בנפח אחסון של 128 ג'יגה-בייט - אך בזיכרון RAM של 4 ג'יגה בייט בלבד. הוא יעלה 800 דולר - דבר המעיד על כוונת וואווי לפנות לשוק הפרימיום.

ה-P20 Pro מכוון גבוה אפילו יותר: הוא מגיע עם מערכת של שלוש מצלמות נפרדות בגבו - מצלמה צבעונית סטנדרטית, מצלמת שחור-לבן ומצלמת זום. וואווי שיפרה גם את מערכת הבינה המלאכותית שלה עבור המצלמה, שמזהה אובייקטים וסצינות, ובוחרת בהתאם את מצב הצילום העדיף. בנוסף היא תייצב ותמקד אוטומטית תמונות וסרטונים. ב"גרדיאן" וב"ארס טכניקה", שהתנסו במכשיר, ציינו כי "מדובר בתכונות משמעותיות ולא בגימיקים" וכי "המצלמות יכולות לתפוס כל הבעת פנים ונקבובית בעור לפרטי פרטים". המכשיר מצויד בזיכרון RAM של 6 ג'יגה בייט ובסוללה מוגדלת, אך יש לכך מחיר: 1,116 דולר, יקר יותר אפילו מהאייפון X. הוא יגיע לחנויות ב-6 באפריל.

מכשיר Mi Mix 2S של שיאומי מהווה שדרוג צנוע יותר ל-Mi Mix 2 שהושק בשנה שעברה. המצלמה האחורית היחידה הוחלפה בשתיים, שמכילות שני סנסורים של 12 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית ממוקמת בפינה מתחת למסך, שמחייבת להפוך את המכשיר מלמעלה למטה כדי לקבל תמונות סלפי איכותיות. הוא כולל מסך בגודל 5.99 ובאיכות Full HD, מצויד בזיכרון RAM של עד 8 ג'-גהבייט, ותומך בטעינה אלחוטית מהירה. המחיר בסין: 527 דולר.