אקוודור ניתקה את הגישה לאינטרנט של מייסד וויקיליקס

עפ"י משרד החוץ של המדינה, ג'וליאן אסנג' הפר את תנאי המקלט שלו לאחר שהשתמש ברשתות החברתיות להתבטא בנושא נשיא קטלוניה והרעלת המרגל

ג'וליאן אסנג' / צילום: ניל הול, רויטרס
ג'וליאן אסנג' / צילום: ניל הול, רויטרס

אקוודור ניתקה את הגישה לאינטרנט של מייסד וויקיליקס, ג'וליאן אסנג', לאחר שהפר את תנאי המקלט המדיני שניתן לו. ממשלת אקוודור אומרת כי תיפגש עם עורכי הדין שלו בשבוע הבא.

שרת החוץ של אקוודור מריה פרננדה אספינוזה הצהירה ביום רביעי כי אסנג', שמסתתר בבניין שגרירות אקוודור בבריטניה משנת 2012, הסכים כחלק מהתנאים לקבלת מקלט מדיני שלא להתערב ב"עניינים פנימיים של מדינות אחרות". בימים האחרונים פרסם אסנג' פוסטים ברשתות החברתיות שביקרו את מעצרו של נשיא קטלוניה לשעבר קרלס פויגדמונט, ואת הגירוש של הנציגים הרוסים בעקבות ההרעלה של מרגל לשעבר בבריטניה.

נציגה של משרד החוץ של בריטניה דיברה בפרלמנט הבריטי אתמול, גינתה את הערותיו של אסנג', וכינתה אותו "תולעת קטנה ואומללה". אסנג' השיב על כך בטוויטר כי "עדיף להיות תולעת, יצור בריא שמעשיר את האדמה, מאשר להיות נחש". הוא צייץ שוב חמש דקות לאחר מכן ומאז חשבונו הושתק.

"התנהגותו של אסנג' וההודעות שלו ברשתות החברתיות מסכנות את יחסינו הטובים עם בריטניה, האיחוד האירופי ואומות אחרות", נמסר ממשרדו של נשיא אקוודור לנין מורנו לעיתונות.

בריטניה מתעקשת שאסנג' יעמוד בפני משפט מאחר שברח בזמן שהיה משוחרר, זאת בערבות בעקבות האשמות בנוגע לעבירות מין בשוודיה. ההאשמות המקוריות בוטלו מאז. בוויקיליקס אומרים כי הישארותו בשגרירות ארוכה פי 14 מהעונש המקסימלי בבריטניה לפשעים בהם הואשם.

אקוודור ניתקה לזמן קצר את חיבור האינטרנט של אסנג' ב-2016 בשל דאגה שינסה להתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב ובשל הפרסום בוויקיליקס של אימיילים מהוועדה הדמוקרטית.