שנת המרורים של קופיקס: צניחה בהכנסות ומעבר להפסד

החברה הציגה תוצאות חלשות לשנת 2017 • הכנסות פעילות בתי הקפה צנחו בשנה שעברה בכ-19% לעומת 2016 והסתכמו בכ-100 מיליון שקל

אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר
אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר

חברת קופיקס גרופ , המפעילה רשת בתי קפה ומרכולים, פרסמה הערב (ה') תוצאות חלשות לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה.

מהדוחות עולה כי הכנסות פעילות בתי הקפה, הנעשית תחת החברה הבת אורבן קופיקס, צנחו בשנה שעברה בכ-19% לעומת 2016 והסתכמו בכ-100 מיליון שקל, למרות ניסיונות של החברה לשנות את מגמת השחיקה במכירות במהלך השנה (בפברואר העלתה הרשת את המחיר הבסיסי למוצר ב-20% מ-5 ל-6 שקלים ולאחרונה השיקה מהלך מנוגד במסגרתו חזרה לתמחר חלק מהמוצרים במחיר של 5 שקלים לצד מכירת מוצרים ב-8 שקלים).

מנגד, פעילות המרכולים המשיכה לצמוח, בין השאר עקב המשך פתיחת סניפים חדשים, והכנסותיה גדלו בכ-57% והגיעו לכ-203 מיליון שקל אשתקד.

החברה הציגה הפסד תפעולי של כ-5.8 מיליון שקל אשתקד, לעומת רווח תפעולי של כ-4.2 מיליון שקל ב-2016.

בשורה התחתונה רשמה קופיקס הפסד נקי של כ-2.5 מיליון שקל ב-2017, לעומת רווח של כ-4 מיליון שקל ב-2016. זאת על רקע ירידה חדה ברווחיות בתי הקפה לצד הפסד בפעילות המרכולים.

ברבעון הרביעי רשמה קופיקס ירידה של כ-21% בהכנסות מבתי הקפה, לרמה של כ-22 מיליון שקל, בעוד ההכנסות מפעילות המרכולים גדלו ב-24% לרמה של כ-52 מיליון שקל. בשורה התחתונה עברו בתי הקפה להפסד של כ-1.3 מיליון שקל ברבעון האחרון, ופעילות המרכולים הניבה הפסד נקי של כ-2.1 מיליון שקל.

קופיקס מפעילה רשת של בתי קפה מוזלים באמצעות החברה-הבת אורבן קופיקס. לרשת יש 129 בתי קפה (ירידה של 5 סניפים במהלך השנה) וכן פעילות בינלאומית ברוסיה, המונה 36 סניפים, ובטורקיה. לצד זאת היא מחזיקה במחצית ממניות רשת המרכולים סופר קופיקס, המונה 28 חנויות, וקרן גרין לנטרן מחזיקה ב-50% הנותרים.

מנכ"ל קופיקס גרופ, הנמצאת בשליטת איש העסקים אבי כץ, הוא יקי ודמני, שנכנס לתפקיד לפני כ-8 חודשים על רקע ההידרדרות בעסקי החברה. ודמני לא הצליח להביא למפנה, והוא צפוי ככל הנראה לסיים את תפקידו בעתיד הקרוב, אולי עוד לפני השלמת העסקה בין קופיקס גרופ לרמי לוי, שבמסגרתה ירכוש לוי כ-20% ממניות החברה הציבורית.

השלמת העסקה והקצאת המניות נקבעו ל-1 באפריל, כאשר בתמורה להקצאת מניות קופיקס גרופ לרשת רמי לוי, תקצה רמי לוי לקופיקס מניות רגילות של הרשת, ללא מזומנים.