טלגרם גייסה 1.7 מיליארד דולר להנפקת מטבע דיגיטלי

גייסה 850 מיליון דולר מ-94 משקיעים שונים בחודש מארס, זאת בנוסף לסכום זהה של 850 מיליון דולר במהלך פברואר • מתכננת להשתמש בהון שהצליחה לגייס כדי לפתח את המטבע הדיגיטלי גרם (Gram)

טלגרם / צילום: רויטרס
טלגרם / צילום: רויטרס

יממה לאחר שאפליקציית המסרים המידיים המוצפנת טלגרם חוותה תקלה ששיבשה את פעילותה של האפליקציה ברחבי אירופה, המזרח התיכון ומדינות חבר העמים, פורסם הערב (ו') ב"בלומברג" כי החברה גייסה 1.7 מיליארד דולר - ותנפיק מטבע דיגיטלי.

טלגרם גייסה 850 מיליון דולר מ-94 משקיעים שונים בחודש מארס, זאת בנוסף לסכום זהה של 850 מיליון דולר במהלך חודש פברואר, ובכך השלימה גיוס של 1.7 מיליארד דולר.

"הגיוס הזה מהווה הצלחה עבור טלגרם, בהתחשב בכך שבשבועות האחרונים שווי הביטקוין יורד ומדשדש, מה שגרם למשקיעים להתנהל בזהירות ובחשדנות כלפי המטבעות הקריפטוגרפיים" אמר גנדי זאלייאר, מנהל לשעבר בחטיבת ההשקעות לשווקים מתפתחים בקבוצת טמפלטון ברוסיה. מחיר הביטקוין ירד לאחרונה אל מתחת ל-8,000 דולר, לאחר שהמריא למחיר של מעל 15 אלף דולר, וכרגע עומד על 6,700 דולר.

החברה מתכננת להשתמש בהון שהצליחה לגייס בחודשים האחרונים על מנת לפתח את המטבע הדיגיטלי גרם (Gram). 

כבר בחודש ינואר דווח כי טלגרם מתכננת גיוס של מיליארדי דולרים להשקת פלטפורמת בלוקצ'יין משלה ומטבע מבוזר. הדבר יאפשר תשלום דרך הצ'אט של טלגרם ומחוצה לו, וההערכה היא כי למטבע תהיה דרישה גבוהה, בזכות העובדה שטלגרם היא פלטפורמה מבוססת עם 180 מיליון משתמשים ברחבי העולם. עוד דווח בתחילת השנה, כי המטבע יתבסס על פלטפורמת בלוקצ'יין דור שלישי, עם יכולות כריית מטבעות מתקדמות שצורכות פחות אנרגיה מהשיטה שעליה מבוסס הביטקוין.

אתמול, זמן קצר לאחר תחילת התקלה שגרמה לשיבוש האפליקציה, פבל דורוב, מייסד טלגרם, העלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו, בו הודיע כי הפסקת חשמל ברשת השרתים של טלגרם באירופה גורמת לשיבושים. הוא כתב כי טלגרם מנסים לפתור את הבעיה, אך הרבה מאוד תלוי המפעילי הדאטה סנטר, ובזמן שיקח להם לטפל בציוד אספקת החשמל של המרכז.