ההייטקיסטית האמריקאית שחולמת לעבוד ביד ושם

שיינא טרגין, מנהלת השיווק של Cadence Design Systems • טווח שכר: 20-15 אלף שקל

שיינא טרגין / צילום: איתי שרמר
שיינא טרגין / צילום: איתי שרמר

איפה אני תופסת אותך?

"בדיוק יצאתי מהישיבה שבה אנחנו מתכננים את השבוע הקרוב. קיידנס דיזיין סיסטמס עוסקת בחומרה ותוכנה בכל תהליך ייצור הצ'יפים. אנחנו נותנים מענה לחברות מוליכים למחצה במטרה למנוע באגים לפני שהצ'יפ מודפס. מכיוון שהצ'יפים יוצאים על פלטה גדולה, עלות תקלה אחת יכולה להגיע למיליון ואפילו מיליארד דולר. אני מנהלת השיווק והאירועים של החברה, ומכיוון שהלקוחות שלנו הם עסקיים, העלאת המודעות אלינו היא באמצעות כנסים וסמינרים".

יש לך מבטא אמריקאי. את דוברת אנגלית?

"נולדתי בבולטימור. המשפחה שלי עלתה ארצה כשהייתי בת שנתיים, אבל ההורים שלי לא ידעו בכלל עברית ושמעתי רק אנגלית בבית. גם פה אמא שלי מורה לאנגלית".

כמה זמן את עובדת בחברה?

"אני פה כמעט שלוש שנים. לפני כן הייתי בניו יורק, כחלק מהמשלחת הישראלית באו"ם. עבדתי שם בדוברות יחד עם השגריר דאז, רון פרושאור. מאז ומתמיד אהבתי דיפלומטיה ופוליטיקה".

אז איך הגעת דווקא להייטק?

"כשחזרתי ארצה והסתכלתי על סוגי המשרות, הבנתי שאני רוצה לצבור ניסיון בתחומים נוספים. חבר קרוב שלי שמע שמחפשים מישהי בקיידנס. הגעתי, התקבלתי והתאהבתי בחברה. כעבור שבוע כבר טסתי לכנס במינכן. אני רואה את עצמי כן חוזרת לתחום הדיפלומטי. החלום שלי הוא לעבוד בעתיד ביד ושם".

מאוד רחוק מהעולם שאת בו עכשיו.

"אבל הלוגיסטיקה של ארגון אירועים דומה. ההבדל הוא עד כמה קשה להזמין את המרצים ואת מי את מזמינה. יד ושם זו שליחות".

איך זה לעבוד בהייטק כדתייה?

"מכיוון שאני טסה הרבה, מתחשבים בי ומזמינים לי אוכל מיוחד, ומבינים כשאני יוצאת מישיבות כדי להתפלל מנחה. אצלנו יש שיח פתוח, ולזה שכולם חוץ ממני חילונים יש יתרון, כי הם באים אלי עם שאלות על היהדות. בחודש הבא אטוס עם עובדת חילונית וכבר הכנתי אותה - מה זה אומר ולאן כן נוכל ללכת".

מה את עושה כשאת לא בעבודה?

"אני סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים ושיווק בבר אילן. חוץ מזה, התחביב שלי הוא לעזור לחברים לחפש דילים אונליין. לעשות שופינג ולא לבזבז הרבה כסף".

איפה תהיי בעוד חמש שנים?

"אני מקווה שאמשיך לעשות מה שאני אוהבת - לארגן אירועים עסקיים. זה תחום מרגש. יכול להיות שאהיה עדיין כאן, בקיידנס. יכול להיות שאתקדם בחברה".