גלמד המפתחת תרופה לטיפול בדלקת כבד גייסה 6 מיליון דולר

החברה נסחרת בנאסד"ק, ומאז הנפקתה ב-2014 איבדה מניית החברה כ-60% משוויה • הגיוס בוצע במחיר של 6 דולר למניה, וכן הוצמדה אופציה חינמית לכל מניה, למימוש במחיר של 15 דולר בטווח של שנה

חיים הורוביץ / צילום: אביב חופי
חיים הורוביץ / צילום: אביב חופי

חברת גלמד פרמצבטיקל המפתחת תרופה לטיפול בדלקת כבד הנובעת מכבד שומני, ונסחרת בנאסד"ק, הודיעה על גיוס של 6 מיליון דולר, על בסיס תשקיף מדף שהוגש בשבוע שעבר.

הגיוס בוצע במחיר של 6 דולר למניה, וכן הוצמדה אופציה חינמית לכל מניה, למימוש במחיר של 15 דולר בטווח של שנה. מחיר המניה מהווה פרמיה של 14% על מחיר מניית גלמד בנאסד"ק היום טרם ההודעה, ולכן עולה מניית החברה היום 5.5% (אם כי יש לקחת בחשבון כי המחיר הכלכלי הרשמי של המניה בהינתן שמוצמדת אליה גם אופציה, הוא נמוך יותר). כעת שוויה של גלמד עומד על 76 מיליון דולר.

מאז הנפקתה ב-2014, איבדה מניית החברה כ-60% משוויה. בשנה האחרונה עלתה 20%, כאשר עליה זו מורכבת תחילה מעליה חדה לקראת תחילת 2018, וירידה חדה כאשר התפרסמו תוצאות ניסוי קטן שערכה החברה בטיפול בחולי איידס הסובלים גם מכבד שומני. מנייתה איבדה 63% ביום פרסום התוצאות, אך התאוששה קלות מאז.

גלמד מצפה לתוצאות הניסוי הקליני הגדול יותר שלה בטיפול בדלקת כבד אצל כלל אוכלוסיית הסובלים מכבד שומני, אשר צפויות להתפרסם בחודשים הקרובים. המשקיעים שהשתתפו בהנפקה הנוכחית, למעשה הימרו על תוצאות ניסוי זה, משום שאין לחברה מוצרים או ניסויים משמעותיים נוספים.

גלמד מנוהלת אל ידי אלן בהרב, והיו"ר שלה הוא חיים הורביץ. בקופת החברה היו 19 מיליון דולר נכון לסוף 2017.